شهرکرد-ایرنا- چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌ها و استعدادی ورزشی است که برخی از این استعدادها به دلیل نبود تیم لیگ برتری به عنوان ورزشکاران باشگاه‌های دیگر در سایر استان‌ها فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا، در این بین بیشترین سهم ورزشکاران چهارمحال و بختیاری که در لیگ‌های دیگر استان‌ها حضوری نقش‌آفرین دارند، رشته ورزشی بسکتبال است.

از این استان بازیکنانی مانند بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، رسول مظفری، علیار نجفی و محمد حسین قدیری در لیگ‌های مختلف بسکتبال حضور دارند که بهنام یخچالی ملی‌پوش چهارمحال و بختیاری به عنوان ورزشکار لژیونر استان شناخته می‌شود.

در بین بازیکنانی که در لیگ‌های دیگر استان‌ها حضور دارند، بازیکن با استعداد این استان کمتر شناخته شده است، محمد حسین قدیری متولد ۱۳۸۱ با ۱۹۴ قد در پست حمله است.

او اکنون در تیم سیرجانی مشغول بازی است و سابقه بازی او به سال از ۱۳۷۸ تاکنون (هفت سالگی) است که در کارنامه خود مقام‌های اول استانی و حضور در تیم‌های استانی از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸ در مسابقات قهرمان کشوری، مقام‌های اول استانی و حضور در تیم‌های استانی از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۷ در مسابقات آموزشگاهی و حضور در مسابقات کشوری و دعوت به اردوهای تیم ملی نونهالان و نوجوانان و انتخابی جوانان کشور را به ثبت رسانده است.

او سه سال سابقه حضور در مسابقات لیگ برتر بزرگسالان کشور همراه با تیم رعد پدافند هوایی را دارد و هم‌اکنون در تیم بسکتبال سنگ آهن گل‌گهر سیرجان با مربیگری آقای غلام کاظمی مَشغول بازی است.

بازیکن امتیازآوری که اگر چهارمحال و بختیاری تیم لیگ برتری داشت اکنون در شهرکرد محل زندگی خود بازی می‌کرد ولی به دلیل نبود تیم لیگ برتری اکنون در یکی از تیم‌های استان‌های دیگر توپ می‌زند.

بهنام یخچالی اکنون سرگروه تیم ملی است و یکی از امتیازآورترین و موثرترین بازیکنان ملی پوش ایران و متولد ۱۳۷۴ شهرکرد است که در تیم رومراشتروم گلادیاتور آلمان توپ می‌زند.

محمد جمشیدی دیگر بازیکن استان در بسکتبال ایران است او متولد ۱۳۷۰ در شهرکرد است و یکی از بازیکنان تاثیرگذار در تیم ملی بود که با نظر کاری فنی به مسابقات آسیایی دعوت نشد.

رسول مظفری نیز بازیکن دیگری از این استان است که سابقه ملی‌پوش شدن را دارد و در تیم شهرداری گرگان حضوری پررنگ دارد اما در سالجاری به تیم ملی دعوت نشد.

علیار نجفی نیز بازیکن جوان بسکتبال چهارمحال و بختیاری متولد ۱۳۷۳ شهرکرد است که سابقه بازی در لیگ برتر همراه با شهرداری گرگان را دارد و پس از آن به تیم لیگ برتری مشهد پیوست.

زمانی رییس فدراسیون بسکتبال این استان را معدن طلای این رشته معرفی کرده بود که بازیکنان مستعدی را به بسکتبال ایران معرفی می‌کرد.

نبود لیگ برتری باعث شده بازیکنان مستعد راهی استان‌های دیگر شوند و بازیکنان نوجوان و جوان از دیدن بازیهای مهم لیگ محروم شوند.

معاون امور ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به ظرفیت بالای رشته بستکتبال در استان در تلاشیم در قالب تفاهم‌نامه‌ای با سپاه در قالب سرباز قهرمان یک تیم از استان در مسابقات لیگ بسکتبال معرفی کنیم.

عبدالله جهانبخشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از چالش‌های جدی ورزش استان، نداشتن نماینده در لیگ‌های ورزشی است که علت اصلی آن به نبود منابع مالی و اسپانسر (حامی مالی) برمی‌گردد.

وی ادامه داد: ویترین ورزش هر استانی تیم‌های لیگی آن به شمار می‌رود اما منابع دولتی در استان جوابگوی تشکیل تیم حرفه‌ای را نمی‌دهد به‌طوری‌ که همه اعتبارات موجود را هم که به این موضوع تخصیص دهیم، باز هم نمی‌توان در این خصوص اقدام قابل توجهی انجام داد.

معاون امور ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری، حمایت صنایع از تیم‌های ورزشی استان را خواستار شد و گفت: به همت استاندار و رایزنی با صنایع استان می‌توان امیدوار بود که بتوان از ظرفیت‌های ورزشی موجود در استان بهره‌گیری بیشتری شود و با رونق تیم‌های ورزشی و حضور آنها در لیگ، تحرک خوبی در حوزه ورزش استان شکل گیرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت، نزدیک به ۴۶ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در قالب ۵۰۰ هیات ورزشی در شهرستان‌ها و شهرهای استان دارد و بیش از ۳۹ درصد این ورزشکاران را بانوان تشکیل می‌دهند.

چهارمحال و بختیاری در دهه‌های گذشته در لیگ برتر بسکتبال تیمداری می‌کرد و موفق به خلق شکفتی در رویدادهای این رقابت‌ها می‌شد و تا سال پیش پیکره اصلی تیم ملی را سه نفر از بسکتبالیست های این استان تشکیل می‌دادند.