گناوه – ایرنا – معاون عمرانی فرمانداری گناوه گفت: باتوجه به ورود سامانه بارشی پیشرو و هشدار نارنجی سازمان هواشناسی، کلیه دستگاه‌های اجرایی و اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان در آمادگی کامل قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "مسلم سلیمانی " روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران از زمان شروع و تا پایان فعالیت سامانه بارشی در دسترس باشند و منطقه را به هیچ وجه ترک نکنند.

وی افزود: وضعیت امکانات و تجهیزات دستگاه‌های عضو مدیریت بحران به دقت مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد و در صورت مشکلی و یا ایرادی هر چه سریع‌تر برطرف کنند.

معاون عمرانی فرمانداری گناوه گفت: بمنظور حفظ سلامتی و ایمنی اقشار مختلف مردم، اطلاع رسانی لازم از جمله کشاورزان و دامداران در خصوص سیستم بارشی جدید داده شود تا شاهد حادثه خاصی در مدت حاکم شدن سیستم بارشی نباشیم.

وی بیان داشت: شهرداری برنامه ریزی لازم برای انجام لوله گذاری دفع و تخلیه آب‌های سطحی شهر در نقاطی که پیش بینی کرده انجام و بموقع به اتمام برساند.

سلیمانی افزود: باتوجه به اینکه محل پسماند شهری در نزدیکی دره و مسیر رودخانه های فصلی قرار دارد، جهت جلوگیری از سرازیرشدن زباله ها به سمت اراضی کشاورزی و دریا، بازدیدی توسط شهرداری و اداره حفاظت محیط زیست به عمل آید و قبل از بارندگی اگر نیاز به اقدامی است انجام دهند.

وی ادامه داد: بخشداران مرکزی و بندرریگ وضعیت بندهای خاکی که در برخی روستاها جهت هدایت آب بارندگی به سمت باغات و مزارع توسط اهالی زده شد، بررسی و درصورت هرگونه خطر و تهدیدی برای اهالی، تصمیمات لازم اتخاذ کنند.

سلیمانی گفت: باتوجه به بارندگی ۲ روزه در سطح منطقه، اهالی شهرستان از استقرار و نزدیکی در کنار رودخانه ها، مسیل ها و آبراه‌ها بجد پرهیز کنند.

بخشدار بندر ریگ نیز گفت: باتوجه به اینکه در این بخش ۲ کانون حادثه خیز و بحران زا در زمان بارندگی وجود دارد، باید آمادگی لازم و استقرار نیروهای مربوطه در این نقاط وجود داشته باشد.

ضرغام محمدی افزود: جاده ساحلی حدفاصل روستاهای جزیره و همچنین منطقه حله شمالی، ۲ نقطه بحرانی در این بخش است که نیازمند برنامه ریزی لازم جهت جلوگیری از هرگونه حادثه ای است.

رئیس اداره هواشناسی گناوه اظهار داشت: براساس اعلام سازمان هواشناسی ، توده بارشی جدید در سطح نارنجی اعلام شده است که عمده آن بر سه شاخه اصلی در شهرهای گناوه، دیلم و برازجان متمرکز خواهد بود.

عباس زارع افزود: ورود سیستم بارشی جدید در مدت ۲ روز در سطح منطقه حاکم و با رگبار، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای همراه است.

وی تصریح کرد: براساس پیش بینی ها، بارش در این شهرستان از آبان تا نیمه اسفند امسال بیش از میانگین و درحد نرمال به صورت متناوب خواهد بود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در هفته قبل شاهد بارندگی به میزان ۵۶ میلیمتر بود.