کاشان- ایرنا- سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: عمده حوادث گاز گرفتگی‌ شهرستان در ماه‌های دی تا اسفند بوده و نیاز است مردم هشدارهای ایمنی را جدی بگیرند.

دکتر مهرداد فرزندی پور  روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر سال با شروع فصل سرما شاهد افزایش مرگ و میر ناشی از نشت گاز مونوکسید کربن هستیم که توسط انواع وسایل گازسوز ایجاد می‌شود و به دلیل بی بو و بی رنگ بودن بسیار خطرناک است.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۱۷ مورد گازگرفتگی بر اثر مسمومیت با مونوکسید کربن در کاشان ثبت شد که عمده آنها مربوط به ماه‌های دی تا اسفند بوده است.

سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از ابتدی سال جاری تاکنون چهار مورد گازگرفتگی در کاشان گزارش و ثبت شده که ۲ مورد مربوط به آبان و ۲ مورد مربوط به فروردین ماه است.

فرزندی پور  گفت:خوشبختانه از سال ۱۴۰۰ تا کنون هیچ فوتی بر اثر مسمومیت گاز منواکسید کربن در کاشان نداشته ایم.

وی با اشاره به اینکه هرگونه بی احتیاطی در فصل سرما منجر به مسمومیت‌های خطرناک می‌شود افزود: مردم برای پیشگیری از هرگونه اتفاق ناگوار نسبت به سلامت کارکرد وسایل گرمایشی خود همچنین تهویه و هواکش اطمینان حاصل کنند.

سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان توصیه کرد: شهروندان هشدارهای ایمنی درخصوص راه‌اندازی و استفاده از وسایل گرمایشی نظیر بخاری و شومینه را جدی بگیرند تا از بروز هر گونه پیشامد ناگوار جلوگیری شود.

شهرستان کاشان با بیش از ۳۶۴ هزار نفر جمعیت در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.