مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: مشارکت روستائیان در برنامه‌های منابع طبیعی بسیار ضروری است و باید با مردم روستا برای حفظ و نگهداشت طرحها تعامل دائم داشت و یکی از راهکارها نیز کاشت نهال و آموزش شیوه‌های نوین به مردم روستاها و دهیاران است.

به گزارش استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری روز یکشنبه با حضور در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان این که بازدید از اداره ها به منظور متمرکز شدن بر روی مسایل گوناگون است افزود: فعالیت‌های اداری نباید مانند گذشته انجام شود بلکه اقدامات باید به شکل ویژه مبتنی بر مدیریت و عمل جهادی به پیش رود.

وی ادامه داد: منابع طبیعی نعمتی خدادادی است که باید در حفاظت و توسعه آن تلاش کرد تا مردم ضمن دسترسی بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که نخستین گام در مدیریت جهادی "تفکر" است گفت: نسبت به حل مسایل گوناگون باید ذهنیت خود را تغییر دهیم تا در آن صورت بتوانیم روش‌های جدیدی برای حل مسایل در پیش بگیریم.

نظری خطاب به مدیران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه شما حفظ و حرکت پیش رونده در حوزه منابع طبیعی است.

وی با اشاره به این که "نوگرایی، عزم و اراده مبتنی بر تفکر" در حرکت جهادی مورد انتظار است تصریح کرد: ما در استان نه بر اساس منابع بلکه ظرفیت محور گام برمی‌داریم.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این که حفظ وضع موجود یکی از سیاست‌های راهبردی ما در قبال منابع طبیعی استان است گفت: در موضوع حفظ و توسعه منابع طبیعی، بهترین افراد کسانی هستند که در جغرافیای منابع طبیعی سکونت دارند و در همین راستا اقدامات و برنامه‌های عملیاتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در جغرافیای روستاها و خارج از آن است.