سنندج- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان پیشنهاد داد خدمات پرستاران در دوران کرونا به عنوان سابقه ایثارگری و امتیاز در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رمضانی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز پرستار و ولادت حضرت زینب(س) در دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: زحمات جامعه پرستاری در ایام کرونا بر کسی پوشیده نیست و معتقدم باید خدمات این قشر در آن دوران، به عنوان امتیاز ایثارگری محاسبه شود.

وی افزود: این پیشنهاد را می توان به بالادست و وزارت بهداشت داد که البته باید برای کسب نتیجه، آن را با جدیت پیگیری کرد و ما نیز در استانداری آن را دنبال می کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه آنگونه که باید و شاید، قدردان زحمات پرستاران نبوده ایم، یادآور شد: با وجود اینکه تعرفه گذاری خدمات پرستاران بعد از سال ها اجرا شد اما با کم و کسری هایی مواجه است و وظیفه ماست برای رفع این مشکلات پیگیر باشیم.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با تبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستار اظهار داشت: برای این انقلاب همه اقوام نقش‌آفرین بودند، همانطور که یکی از سازمان‌ها و رده‌هایی که در دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند، پرستاران بودند.

سردار امان الله گشتاسبی افزود: بی‌تردید در این شرایط حساس، هر قدمی که برای تامین حفظ و ارتقای سلامت جامعه برداشته می‌شود بر ذهن بیدار و قاموس ماندگار تاریخ نگاشته خواهد شد و در این راستا تلاش و ازخودگذشتگی کادر پرستاری قابل تقدیر است.

وی یادآور شد: امروز در هر افق و جریانی که ما به جلو قدم بر می‌داریم باید گروهی جانفشانی کنند و همانطور که شاهد بودیم پرستاران ما در روزهای سخت کرونا پیش قدم در امر امنیت و سلامت جامعه بودند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان افزود: امروز حرف ما برای این نظام و ملت و مردم نجیب این است که ما تلاش کنیم که مشکلات را در سایه وحدت و همدلی به صفر برسانیم.

وی با اشاره به اینکه باید به مردم کردستان درود فرستاد که در هیچ تنگنایی پشت انقلاب را رها نکردند و از بدو پیروزی تا به امروز همواره پشت این انقلاب بودند، اضافه کرد: مهر، محبت و عطوفت از ملزومات کار پرستاری است و دلداری دادن به مریض، القای روحیه مثبت و مهرورزی سبب تسریع در امر درمان می شود.

طرح تعرفه‌گذاری پرستاری در کردستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز اظهار کرد: طرح تعرفه‌گذاری پرستاری در استان کردستان اجرا شد و ۲ مرحله پرداخت علی‌الحساب به پرستاران پرداخت شد که تا ۱۰ روز آینده متمم آن به طور کامل پرداخت خواهد شد.

اسعد فتحی پور افزود: میزان تخت‌های بستری در بیمارستان‌های استان کردستان بین ۲ تا سه هزار تخت بستری است و در ردیف دانشگاههای با تیپ یک هستیم که در بحث نظارت و درمان در بین این دانشگاه‌ها، رتبه پنجم را داریم.

وی ادامه داد: ۹۲ درصد مراکز درمانی کردستان رتبه اول اعتباربخشی را کسب کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این مراسم با اشاره به جنایت اسراییل در غزه اظهار کرد: اعضای دانشگاه علوم پزشکی کردستان، هرگونه حمله‌ای از طرف رژیم صهیونیستی به بیمارستان و حمله به غزه را محکوم می کند.

فریدون عبدالملکی گفت: اگر بخواهیم نگاهی به دوران کرونا بیندازیم، به خاطر خواهیم آورد که کادر بهداشت و درمان خط مقدم جبهه بودند و ایثار و از خودگذشتگی که رزمندگان در دوران دفاع مقدس داشتند، در این دوران نیز مشابه آن را داشتیم.

وی گفت: پرستاران سلامت و امنیت را به جامعه بازگرداندند و جامعه پرستاری در سالهای متمادی به ویژه دوران کرونا رسالت خود را به خوبی انجام داده است و به بهترین نحو بیماران را دریافتند و به آنها کمک کردند.

وی بیان کرد: قشر پرستار ما در سخت‌ترین شرایط در کنار مردم هستند و کارشان عبادت محسوب می‌شود لذا با روحیه انسانی بالا خدمت را در اولویت کارهای خود قرار داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: پرستاران نیز همانند سایر اقشار دیگر یک سری مشکلات دارند که باید دست به دست هم دهیم و با ابزاری که در اختیار داریم مشکلات را به حداقل برسانیم.