بجنورد-ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: فصل سرما در پیش است و برای جلوگیری از بروز مشکل احتمالی برای تامین سوخت، ۲۰ درصد از نانوایی‌های استان باید ۲ گانه سوز شوند. 

به گزارش خبرنگار ایرناف غلامرضا شفیق روز یکشنبه در نشست بررسی تمهیدات فصل زمستان در استان اظهار کرد: فرمانداری ها مکلف هستند تا تجهیز نانوایی ها به سوخت دوم را پیگیری و تمهیدات لازم در این باره اندیشیده شود.

وی با اشاره به احتمال مشکل محدودیت برای مصرف گاز در فصل زمستان خاطرنشان کرد: نان، قوت غالب مردم استان است بر این اساس باید تلاش کنیم تا تامین آن، تحت شعاع قطعی گاز و کمبود سوخت قرار نگیرد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: مدیریت بحران در فصل زمستان و سرما نیازمند مساعدت همه جانبه مدیران است.

وی افزود: امسال مردم استان با بحران هایی از قبیل سرما زدگی، ریزگردها و سیل روبه رو شدند، در این زمینه و برای مدیریت بحران باید تمامی دستگاه های اجرایی همکاری و هم افزایی داشته باشند.

شفیق تصریح کرد: مدیریت بحران از عهده یک دستگاه خارج است و باید تمامی مدیران در این زمینه همکاری داشته باشند.

لزوم ذخیره سازی سوخت دوم در صنایع

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به مشکل ناترازی گاز و برق در استان گفت: مشکل محدودیت مصرف گاز و برق باید جدی گرفته شده و پیش بینی های لازم برای مدیریت بحران در این زمینه مورد توجه باشد.

طاهر رستمی اظهار کرد: بحران ناترازی گاز در فصل سرمای پارسال به خوبی مدیریت شد، با توجه به اینکه استان در انتهای خط انتقال گاز قرار دارد، وقوع این مشکل امسال هم محتمل است از این رو باید اقدامات لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: برخی صنایع استان نسبت به تامین و ذخیره سازی سوخت دوم اقدام کرده اند که نیاز است سایر صنایع هم نسبت به تامین سوخت دوم اقدام کنند.

براساس این گزارش، خراسان شمالی تنها استان‌ واقع در شرق و شمال شرق کشور است که در زمستان سال گذشته با وجود افت فشار شدید گاز،‌ با قطع گاز بخش خانگی مواجه نشد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و حدود ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

خراسان شمالی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.