تهران- ایرنا- رئیس خانه مداحان ایران با اشاره به برگزاری نخستین جایزه کتاب مداحان مولف و شب شعر حماسه مظلومیت و اقتدار گفت: مهمترین حرکت این جریان اطلاع‌رسانی این مساله به مردم است که مداحان جماعتی فرهیخته و باسوادند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مرتضی طاهری یکشنبه شب در آیین اختتامیه نخستین جایزه کتاب مداحان مولف و شب شعر حماسه مظلومیت و اقتدار در پردیس باغ کتاب تهران که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: سازمان هیات‌ها و تشکل‌های دینی کنفرانس بین‌المللی حمایت از ملت فلسطین کسانی بودند که در مسیر و برگزاری این جلسه نهایت همکاری اعم از مادی و معنوی را داشتند. امیدواریم قدم اول موجب برکاتی در ادامه این راه شود.

وی تصریح کرد: مهمترین حرکت این جریان اطلاع‌رسانی این مساله به مردم است که مداحان جماعتی فرهیخته و باسوادند.

طاهری گفت: بنای ما بر این است که کارهای بزرگی که با راهنمایی عزیزان انجام می‌شود تداوم پیدا کند.

رییس خانه مداحان تصریح کرد: آیه شریفه «یدالله مع‌الجماعه» راهنمایی برای ما است و اگر با هم باشیم می‌توانیم کارهای شایسته‌تری را به منصه ظهور و دید مردم برسانیم.

مجید صادقیان قائم مقام باغ کتاب تهران

مجید صادقیان قائم مقام باغ کتاب تهران هم با تشکر از خانه مداحان که پیشنهاد پیگیری حوزه تالیف در خصوص مداحان را ارائه کرده است، گفت: موسسه باغ کتاب تهران بخشی در حوزه انتشارات به نام موسسه نشر شهر دارد که پیشنهاد می‌دهم کتاب‌هایی که در فرآیند این جایزه برتر می‌شود و قرار است چاپ شوند در بزرگترین ویترین باغ کتاب تهران موضوع چاپ، عرضه، تبلیغ و فروش را به عهده می‌گیریم.

وی افزود: امید است آغاز راهی برای همکاری در حوزه ستایشگری تألیفات مداحان باشد.

در این آیین که با میزبانی از شعرا، مداحان، پیرغلامان و ستایشگران اهل بیت و عصمت و طهارت برگزار شد، جمعی از مداحان کشور و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند.