اصفهان -ایرنا - مدیر شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان گفت: ۳۸ دفتر پیشخوان دولت در زمینه صدور پروانه ساختمانی و بازدید از پلاک با شهرداری اصفهان همکاری و قرارداد دارند.

به گزارش ایرنا، امید علی اصغری در گفت‌وگو با ایرنا در مورد صدور پروانه ساختمان توسط دفاتر پیشخوان اظهار کرد: در حوزه برون سپاری ساختمان، شهرداری اصفهان بازدید صدور پروانه را به دفاتر پیشخوان ارجاع کرده است و بازدیدها توسط دفاتر پیشخوان انجام می‌شود.

وی افزود: بازدید از ساختمان‌ها برای شهرداری‌ مناطق بسیار زمان‌بر و حجم زیاد بازدید و دسته‌بندی‌ها شامل سفت‌کاری، نازک کاری و پایان‌کار برای شهرداری‌ مقدور نبود که با طرح موضوع در شورای اسلامی شهر و شهردار این اقدام به دفاتر پیشخوان دولت سپرده شد.

مدیر شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: بازدیدها از طریق این دفاتر انجام و سپس به شهرداری اصفهان برای انجام ادامه کار ارجاع می‌شود و در این خصوص آموزش‌های لازم نحوه استعلام و پروانه ساختمانی به دفاتر پیشخوان داده شده است.

وی ادامه داد: ۳۸ دفتر پیشخوان دولت در سطح شهر طرف قرارداد با شهرداری اصفهان و نیز ۲۰۰ دفتر کافی نت در این زمینه همکاری می‌کنند که در جلسات مشترکی که تاکنون برگزار شده نحوه بارگذاری الکترونیکی ثبت درخواست پروانه ساختمانی و نوبت بازدید آموزش داده شده است.

اصغری گفت: البته تاکید بر ثبت درخواست توسط شهروندان به صورت غیر حضوری و از طریق گوشی تلفن همراه است اما این پیش‌بینی در دسترس نبودن امکانات برای شهروندان برای بارگذاری و اسکن مدارک مورد نیاز به دفاتر پیشخوان و کافی‌نت‌ها داده شده است.

وی ادامه داد: هم اینک کارشناس مورد نظر پس از ثبت اطلاعات مورد نیاز با شهروندان تماس و سپس برای بازدید در پلاک درخواستی حاضر می‌شود و معطلی و انتظار شهروندان برای بازدید کارشناس بر سر چهار راه، سرکوچه و خیابان برطرف شده است.

اصغری با اشاره به اینکه دفاتر پیشخوان مقدمات این فعالیت را از سال ۹۴ آغاز کرده‌اند،افزود:کلان شهر اصفهان در زمینه هوشمندسازی و خدمات الکترونیک،تصدیق گواهی و پروانه ساختمانی از سایر استان‌ها پیشروتر است و در این زمینه ۱۴ نفر در شهرداری اصفهان مشغول به کار هستند.

به گزارش ایرنا، بر اساس قانون شهرداری‌ها قبل انجام هر گونه ساخت و ساز لازم است که ابتدا مالک یا وکیل حقوقی وی درخواست صدور پروانه ساخت خود را به شهرداری اعلام کرده و بعد از بازدید از ملک و پرداخت عوارض نوسازی و صدور پروانه در صورت نداشتن تخلف ماده ۱۰۰ پروانه ساخت صادر شده و ملک اجازه ساخت پیدا می‌کند.