آبادان - ایرنا - آیین پایانی دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف با عنوان داستان‌های کوتاه دفاع مقدس دوشنبه در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مسئول سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در این آیین گفت: فراخوان این جشنواره در سه سطح بزرگسالان، کودکان و نوجوانان و موضوع آزاد از اواخر سال گذشته آغاز شد و سه هزار و ۶۹۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

سردار عباس بایرامی افزود: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره نسبت به دوره‌های گذشته، ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد که نشان دهنده اهتمام قشر ادبی جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان به سمت داستان کوتاه است.

وی ادامه داد: آثار رسیده در دبیرخانه استان‌ها مورد داوری قرار گرفت و آثار برتر به دبیرخانه مرکزی ارسال و به وسیله بهترین داوران ارزیابی شد.

سردار بایرامی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی و حمایت از داستان نویسان فعال در حوزه دفاع مقدس دانست و گفت: برگزاری این جشنواره‌ها باعث استعدادشناسی خوب و معرفی بهترین‌ها در حوزه داستان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در حاشیه این جشنواره کتاب‌های یوسف، بنیان مرصوص، همین نزدیکی‌ها، تاریخ ماندگار، همپای شهدا، حسن یوسف، مثبت من، کیلومتر صفر، راهیان نور و جایگاه شهدا و کشکول شیخ با موضوع دفاع مقدس رونمایی شد.

در این آیین جمعی از خانواده‌های شهدا و نویسندگان برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.