زنجان - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: کارشناسان این اداره کل در سال جاری نسبت به بررسی و پایش ۲ هزار و ۱۱۸ سیلندر اکسیژن مستقر در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان اقدام کردند.

مهدی قهرمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح جامع پایش "گاز اکسیژن طبی و سیلندرهای حاوی آن" در استان با توجه به اهمیت ویژه گاز اکسیژن طبی از حیث درمانی برای معالجه بیماران و ریسک های ایمنی نگهداری آن در سیلندرهای تحت فشار اجرا شد.

وی گفت: این طرح از مرداد سال جاری و با ابلاغ از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، آغاز شده بود و با بازرسی از ۱۴ بیمارستان، ۱۷ درمانگاه دولتی و خصوصی و خانه های بهداشت استان به پایان رسید.

این مسوول ادامه داد: این طرح با هدف احصای تامین کنندگان و پایش کیفیت گاز اکسیژن طبی در مراکز عرضه یا شارژ سیلندر، بازرسی و پایش کیفیت گاز اکسیژن طبی و سیلندرهای حاوی گاز اکسیژن مورد استفاده در مراکز بهداشتی - درمانی با همکاری اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، مدیریت درمان تامین اجتماعی و بخش خصوصی انجام شد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت این فرآورده از حیث درمانی برای معالجه بیماران، بهتر است مسوولین مراکز درمانی و بیمارستان ها، این محصول را از مراکز تولید و عرضه دارای علامت استاندارد تهیه و نسبت به آزمون دوره ای سیلندرها اقدام کنند.

وی یادآور شد: هم استانی ها می توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت استاندارد کالاها اطمینان حاصل کنند.