ساری - ایرنا - نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با اشاره به نفوذ جریان‌های ناسالم سیاسی گفت که هیات‌های مذهبی باید با جریان شناسی و بصیرت سیاسی از نفوذ جریانات ناسالم که دشمنان آن را طراحی کرده‌اند، جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی روز دوشنبه در دیدار اعضای هیات رئیسه و مسئولان شورای هیات‌های مذهبی استان، با تبریک سالروز خجسته میلاد حضرت زینب کبری (س) و هفته بسیج، اظهار داشت: در جنگ فرهنگی و تهاجم نرم دشمنان، باید بستری برای انجام کارهای فرهنگی وجود داشته باشد و بسیج و هیات‌های مذهبی یکی از این ظرفیت‌ها هستند.

وی همچنین با اشاره به درپیش بودن دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه برای مشارکت حداکثری و حضور پرشور مردم در این دوره از انتخابات باید از تمام ابزارها و اهرم‌ها استفاده شود، خاطرنشان کرد: هیات‌ های برای اصل مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می‌توانند کارآمد و اثرگذار باشند.

طبق برنامه زمانبندی ستاد انتخابات کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ماهیت، کارکرد و نحوه فعالیت هیات‌های مذهبی با هیات‌های عزاداری که فقط در ایام حزن و اندوه فعالیت دارد، متفاوت است، افزود: هیات‌های مذهبی می‌تواند در برنامه‌های قرآنی، مذهبی و موارد گوناگون ایفای نقش کنند و این یک فرصت بسیار ارزشمندی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری بیان کرد: شناسنامه‌دار شدن و اتصال هیات‌های مذهبی به نهاد رسمی سازمان تبلیغات اسلامی، می تواند ثمره خوبی به همراه داشته باشد همانگونه که هیات‌های بی‌نام و نشان می‌توانند آثار بدی داشته باشند.

آیت‌الله محمدی لائینی اظهار داشت: برای هیات‌ها در مناسبت‌های مختلف می‌توان نامه‌های خوبی تدارک دید تا علاوه بر افزایش و قوی تر شدن ایمان مردم، معرفتشان به سیره ائمه اطهار (ع) و اخلاق دینی نیز بیشتر شود.

وی با بیان اینکه یکی از نارسایی‌ها ممکن‌ است فقر محتوایی و معرفتی باشد که ما فقط به مسائل احساسی بپردازیم و از نظر محتوایی مشکل وجود داشته باشد، افزود: از این رو بهره‌گیری از ظرفیت یک روحانی برای تبیین مسائل دینی در هر هیات مذهبی ضروری است. .

وی برگزاری جلسات پاسخگویی به شبهات، مسائل و سوالات را لازم دانست و اظهار کرد: بیان احکام شرعی ضرورت دارد چرا که یک جوان مسلمان باید این احکام را بداند که چه چیزی پاک یا نجس است، درباره نماز، خمس و موارد دیگر باید اطلاع داشته باشد.