اهواز- ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: تیم‌های امدادی این جمعیت برای تخلیه آب‌های سطحی و کمک به مردم متاثر از آبگرفتگی بر اثر بارش باران در چهار شهرستان اهواز، بهبهان، رامشیر و ماهشهر پای کار هستند.

عباس نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: چهار شهرستان اهواز، ماهشهر، رامشیر و بهبهان بر اثر بارش باران دچار آبگرفتگی جدی شدند که نیروهای امداد و نجات این جمعیت در حال امدادرسانی به مردم این شهرستان‌ها هستند.

وی گفت: در شهرستان اهواز چهار تیم، تیم امداد و نجات رامشیر و ۲ تیم امدادی در شهرستان ماهشهر در حال امدادرسانی به مناطق دچار آبگرفتگی هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: با توجه به شدت بارش باران و آبگرفتگی در شهرستان بهبهان علاوه بر تیم امداد و نجات این شهرستان ۲ تیم امدادی دیگر از شهرستان‌های آغاجاری و امیدیه به این شهرستان اعزام شدند.

وی گفت: هنوز گزارشی از آسیب، تخریب و یا ورود آب به خانه‌های مردم گزارش نشده است.

به گزارش ایرنا، مدیریت امور آب شرق خوزستان نسبت به احتمال وقوع سیلاب در حوضه‌های آبریز مارون، کوثر و پایین دست هشدار داد و از شهروندان درخواست کرد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف و یا تردد نکنند.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش از این در خصوص فعالیت این سامانه در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد و مدارس استان نیز امروز دوشنبه به دلیل شدت بارش باران با اعلام مدیریت بحران استانداری خوزستان غیرحضوری برگزار شدند.