رشت _ ایرنا _ سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان با تشریح آخرین وضعیت وزش باد شدید طی امروز در این استان گفت: بر اساس آخرین جمع بندی وزش باد شدید موجب سقوط ۴۳ درخت و آسیب به چهار واحد مسکونی در استان شد.

محمدرضا حق بین شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : با وزش باد شدید تقریبا از ظهر امروز در گیلان ، ۱۷ اصله درخت در رشت، ۲۲ درخت در فومن و چهار اصله درخت در صومعه سرا سقوط کرد.

وی با بیان اینکه سقوط درخت در رشت به ۲ خودرو آسیب رساند، اضافه کرد: ۲ بیلبورد در رشت و پیربازار و دکل مخابراتی اداره پست انزلی نیز به دلیل وزش باد شدید سقوط کردند.

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان بیان کرد: سقوط درخت موجب آسیب به ۲ واحد مسکونی در بلوار امام‌ رضا (ع) رشت شد که ساکنان این واحد مسکونی تخلیه شدند؛ ضمن اینکه سقف ۲ واحد مسکونی در شفت نیز دچار خسارت شد.

وی با بیان اینکه سقوط درخت در مسیر جاده فومن به تعدادی تیرهای برق معابر و گاردریل ها خسارت وارد آورد افزود: وزش باد شدید در گیلان خسارت جانی نداشت و خسارت مالی نیز بعد از جمع بندی نهایی اعلام می شود.

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان بیان کرد: هواشناسی وزش باد را ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت گزارش کرده بود که وزش باد در رشت مرکز گیلان ۴۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است و در سایر شهرستان های نیز تقریبا همین میزان بود.

وی خاطر نشان کرد: وزش باد با شدت و ضعف در گیلان ادامه دارد و نیروهای امدادی آماده باش هستند.

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: وزش باد شدید که از ساعاتی قبل در استان آغاز شد موجب سقوط ۶ درخت در شهر رشت شده‌است.

وزش باد شدید موجب سقوط ۶ درخت در رشت شد