تهران- ایرنا- رستم عمرف وزیر دفاع اوکراین درباره تلاش برای پیوستن به پیمان اتلانتیک شمالی گفت که «ناتویی شدن» یکی از اولویت‌های اصلی کی‌یف است.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دوشنبه شب پس از دیدار با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اوکراین راه خود را انتخاب کرده است: اینکه عضو ناتو شود.

وی افزود که در دیدار با آستین «درباره قابلیت‌های حال و آینده اوکراین در میدان جنگ و کمک‌های آمریکا و متحدانش» به کی‌یف صحبت کرد.

آستین دوشنبه در سفری از پیش اعلام نشده به کی‌یف رفت. وی در دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت: ایالات متحده به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: امروز اینجا هستم تا پیام مهمی را منتقل کنم، ایالات متحده به همراهی با اوکراین در مبارزه برای آزادی علیه حمله روسیه، چه اکنون و چه در آینده ادامه خواهد داد.

وی اعلام کرد: آمریکا و متحدان و شرکایش به اقدامات خود ادامه خواهند داد تا اوکراین به قابلیت‌های مورد نیاز برای [رسیدن به] موفقیت دست یابد.

آستین پس از دیدار با مقامات اوکراینی گفت: امروز یک بسته نظامی ۱۰۰ میلیون دلاری دیگر را برای اوکراین اعلام می‌کنم. این بسته شامل مهمات توپخانه‌ای ، موشک‌های پدافند هوایی و تعدادی سلاح ضد تانک در اختیار اوکراین قرار می‌دهد. بنابراین حمایت ما از کی یف ادامه دارد.

بسته نظامی جدید آمریکا برای اوکراین شامل سامانه‌های توپخانه و مهمات توپخانه هیمارس، موشک‌های موسوم به «تاو» و موشک‌های ضد تانک قابل حمل جاولین است.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.