تهران- ایرنا- «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان در میانه انتشار گزارش‌هایی در مورد خستگی غرب از کمک به اوکراین در جنگ با روسیه، برای اعلام حمایت از این کشور به کی‌یف سفر کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، پیستوریوس امروز سه‌شنبه در یک سفر اعلام نشده وارد کی‌یف شد تا بر حمایت آلمان از اوکراین تاکید مجدد کند. برلین به عنوان دومین حامی تسلیحاتی کی‌یف بعد از آمریکا، به دنبال ارائه تضمین‌های دوباره برای کمک به اوکراین است.

این در حالی است که پس از شکل‌گیری جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، توجه‌ها به این درگیری جلب شد و جنگ بین روسیه و اوکراین را کاملا به حاشیه برد. همچنین گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه کشورهای غربی احساس فرسودگی و خستگی از کمک به اوکراین دارند و به دنبال راهکارهایی برای کشاندن سران این کشور به پای میز مذاکره با روسیه بمنظور صلح یا آتش بس هستند.

این دومین سفر پیستوریوس به کی‌یف از زمان انتصاب وی در سمت وزیر دفاع آلمان از آغاز سال جاری میلادی است و یک روز پس از سفر لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به پایتخت اوکراین صورت می‌گیرد. نکته قابل توجه اینکه سفر آستین به کی‌یف نیز یک سفر اعلام نشده بود.

پیستوریوس در جریان سفر به کی‌یف گفت: من دوباره اینجا هستم، تا ابتدا وعده حمایت بیشتر را بدهم و همچنین همبستگی خودمان را اعلام کنم.

این سفر همچنین در حالی انجام می‌شود که حملات هوایی روسیه به اوکراین افزایش یافته و کی‌یف انتظار افزایش در حملات به تاسیاست انرژی خود در زمستان پیش رو را دارد.

منبع: Agence France-Presse