کیش – ایرنا - سفیر کوبا در جمهوری اسلامی ایران با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: باید هرچه سریعتر زمین‌های اشغال شده از سوی صهیونیسم به فلسطین بازگردد.

«آلبرتو گونزالس کاسالس» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: معتقدیم باید هرچه سریعتر اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه متوقف و پس از اعلام آتش بس، زمین‌های اشغالی زیر نظر سازمان ملل به فلسطین بازگردد.

وی با بیان اینکه کوبا به جنایات انجام شده در غزه بی تفاوت نیست، افزود: ما از سال‌ها پیش با رژیم صهیونیستی قطع ارتباط کرده‌ایم و همواره در کنار فلسطین هستیم و خواهیم بود.

هدف تحریم‌های یکجانبه امریکا استقلال ملت‌ها است

سفیر کوبا در جمهوری اسلامی ایران هدف اصلی از تحریم‌های اعمال شده یک طرفه را نابودی استقلال ملت‌ها عنوان کرد و افزود: ایران و کوبا هردو مورد تحریم یکجانبه و شدید امریکا قرار دارند اما آنان نتوانستند تا با تحریم‌ها، استقلال ما را بگیرند.

وی ادامه داد: شرایط به گونه‌ای شده که توسعه امروز ایران در حوزه بازرگانی و تجارت نشان از بی اثر بودن تحریم‌ها دارد و این بر همگان عیان است.

امریکا و اسرائیل روز به روز منزوی می‌شوند

سفیر کوبا در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رای گیری برای تحریم دوباره کوبا در سازمان ملل، گفت: عملا تمامی کشورها به جز اسرائیل و امریکا با اعمال تحریم‌های جدید و یک طرفه علیه کوبا مخالف بودند که این نشان از انزوای استکبار دارد.

وی اضافه کرد: کوبا ۶۳ سال و ایران نیز حدود ۴۴ سال تحریم است؛ اما این کشورها حتی در شرایط سخت تحریمی نیز توانستند رشد قابل توجهی داشته باشند.