ارومیه - ایرنا - فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: جهاد تبیین راهکار خنثی سازی توطئه های دشمنان انقلاب است و در گام دوم انقلاب هر چقدر جهاد تبیین را بتوان توسعه داد به صورت عملی و به صورت تئوری می تواند در شکست دشمنان بسیار اثر بخش باشد.

به گزارش ایرنا، سردار محمدحسین رجبی روز چهارشنبه در جمع دانشجویان بسیجی در ارومیه و در همایش پیشگامان رهایی به مناسبت سالروز تاسیس بسیج دانشجو و طلبه افزود: گام دوم انقلاب با توجه به تجربیات گذشته و روند تهدیدات در آینده تدوین شده‌است.

وی اضافه کرد: لازم است همه افراد را در مسیر جهاد تبیین همراه خود کنید تا در کمین دشمنان نیافتند و توصیه های رهبر معظم انقلاب در این راستا بسیار موثر است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: دشمن با اطلاعات غلط در جنگ شناختی دنبال ادراک سازی است و داروی نجات از این توطئه و این درد فرصتی به نام جهاد تبیین است که این یک هنر هنرمندانه می‌طلبد و شامل قشر خاصی نمی شود.

وی اضافه کرد: برای اینکه گام دوم انقلاب را محکم‌تر برداریم لازم است که از ظرفیت بسیجیان در جهت حل مشکلات و خنثی‌سازی تهدیدات دشمنان استفاده کنیم که بسیجیان نیز باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی گفت: یک جبهه موثر داخلی در مقابله با تهدیدات این بسیجیان درست کردند و عنصری معنوی و فعال و راهبردی برای کشورمان شدند و هستند و انواع حلقه های توطئه هیا استکبار را بسیجیان گسسته اند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: ما می توانیم بگوییم بسیج یک ظرفیت راهبردی دارد و امام (ره) با ان افق بلند و ددیگاه موثر بنای این شجره طیبه را بنا نهادند و هر تهدیدی را بسیج می تواند تبدیل به فرصت کند.

وی اضافه کرد: اگر می خواهید امتداد بسیج را از زمانی که فرمان تشکیل آن داده شده است تا کنون بدانید امتداد آن در غزه است و در جبهه مقاومت غیر از شاکله بسیج چیزی نمی توان دید که از جبهه داخلی به غزه رسیده است.

وی بیان کرد: این کارکرد بسیج فقط انحصار به ولی فقیه ما دارد و در این راستا کارنامه درخشانی برای بسیج در تمامی ابعاد داریم .

۲۹ آبان تا پنج آذر هر سال بعنوان «هفته بسیج» نامگذاری شده است.