تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

اسلامشهر- ایرنا - رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران گفت: اوباش و قاتل فراری که جوان ۳۱ ساله ای را در فاز یک اندیشه به قتل رسانده بود در احمدآباد مستوفی اسلامشهر دستگیر شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس غرب استان تهران، سرهنگ فضل الله سواری پور روز چهارشنبه با اشاره به جزئیات این خبراظهار داشت: در پی اعلام خبری به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد درگیری منجر به قتل در فاز یک اندیشه، بلافاصله گشت کلانتری ۱۲ اندیشه در محل حضور پیدا کرد که در بررسی اولیه مشخص شد فردی ۳۱ ساله و ساکن شهرک مریم شهر اندیشه در حال پیاده روی و تفریح در پارک با شخصی چشم تو چشم شده که در جریان آن، با فحاشی طرف مقابل، درگیری بین آنها رخ می دهد.

وی افزود: در جریان این درگیری، فردی با یک قبضه قمه به سمت نفر دیگر حمله ور شده و ضربه ای به گردن وی وارد می کند که به دلیل عمق و شدت جراحت، فرد در محل فوت می کند که با ارجاع این پرونده به پلیس آگاهی غرب استان تهران، دستگیری قاتل متواری در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ سواری پور تصریح کرد: با آغاز تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی از محل وقوع درگیری و انجام تحقیقات میدانی، هویت واقعی قاتل بدست آمده و مشخص شد وی اهل شهرستان نهاوند، ساکن فاز یک اندیشه و اوباش بنام و دارای سوابق متعدد شرارت، چاقو کشی و عربده کشی بوده که دستگیری این اوباش متواری در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: با رصدهای اطلاعاتی، تعقیب و مراقبت های شبانه روزی رفت وآمدهای منزل پدر و مادر متهم، در یکی از شب ها مشخص شد پدر و مادر متهم با یک دستگاه وانت سفید رنگ از منزل خارج شدند که در بررسی های فنی معلوم شد آنها گوشی های تلفن خود را همراه نبرده اند که با توجه به مشکوک بودن خروج آنها از منزل، بلافاصله تیم تعقیب و مراقبت اقدام به تعقیب آنها کرد که به شهرستان اسلامشهر و منطقه احمدآباد مستوفی مراجعه و وارد یک کارگاه تولید مبلمان شده و پس از حدود ۲ ساعت توقف از آنجا خارج شدند.

سواری پور گفت: با توجه به مشکوک بودن تردد پدر و مادر متهم به کارگاهی در احمدآباد مستوفی بلافاصله هویت مالک کارگاه بدست آمد و با دستگیری و دعوت وی به همکاری مشخص شد قاتل فراری با تغییر چهره متفاوت در آن کارگاه فعالیت داشته که به دلیل اختلاف با صاحب کارگاه از آن واحد اخراج شده که در ادامه، معرف این فرد به کارگاه در احمدآباد مستوفی تحت کنترل اطلاعاتی ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و مشخص شد قاتل به کارگاه دیگری معرفی شده که با هماهنگی مقام قضائی، در عملیاتی قاتل فراری در کارگاهی در احمدآباد مستوفی اسلامشهر دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران اظهار داشت: قاتل فراری در بازجوئی های ماموران انتظامی به قتل با قمه اعتراف و علت این اقدام جنون آمیز خود را عدم کنترل خشم عنوان کرد.

کارشناسان مشاوره و مددکاری توصیه دارند عصبانیت و خشمگین شدن محدود به سن و یا محیط خاصی نیست و همه افراد در محیط های مختلف امکان دارد که علائم خشمگین شدن را از خود بروز دهند و اگر بخواهیم به صورت اورژانسی راهکارهایی را برای مدیریت خشم در آن لحظه اشاره کنیم، می توانیم به نفس کشیدن های عمیق،‌ خارج شدن از محیط تنش زا،‌ سکوت کردن، ‌آب خوردن، تخلیه هیجان از طریق انجام حرکات ورزشی نظیر مشت زدن به کیسه بوکس و نیز تخلیه انرژی از طریق فریاد زدن در محیط باز را پیشنهاد کنیم.

هشدار پلیس آگاهی در خصوص عضویابی یک شرکت هرمی

سرهنگ فضل الله سواری پور درخصوص فعالیت یک شرکت هرمی در استان ایلام و امکان عضویابی این شرکت در دیگر مناطق کشور اظهارداشت: برابر گزارش واصله از پلیس آگاهی استان ایلام اخیرا یک پروژه هوش مصنوعی هرمی در قالب نرم افزاری با نام Laxsson اقدام به عضو گیری، جذب سرمایه و فعالیت غیرمجاز در فضای مجازی کرده به نحوی که هر عضو باید ۱۰ عضو سطح اول را جذب و مجددا هر عضو سطح اول ۱۰ عضو سطح دوم را جذب کند.

وی با اشاره به فریب اعضا با وعده پاداش هایی در قالب دلار، گوشی گرانقیمت و شمش طلا افزود: لازم است شهروندان نسبت به این پروژه غیرمجاز و دیگر شرکت های هرمی که با ترفند افزایش سریع سرمایه اقدام به عضویابی از بین مردم می کنند، هوشیار باشند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: این شرکت هرمی همچون سایر موارد مشابه، سود اصلی را در بدست آوردن عضو و زیرمجموعه بیشتر قرار داده و همین امر حس طمع را در افراد مختلف افزایش می دهد از این رو احتمال وقوع کلاهبرداری از اعضاء و مواجه شدن با تعداد کثیری از مالباختگان متصور خواهد بود که این گزارش و اطلاع رسانی لازم با هدف آگاهسازی عموم افراد جامعه انجام می شود.

وی اظهار امیدواری کرد؛ شهروندان فهیم و همیشه هوشیار هیچگاه در دام اینگونه کلاهبرداری ها گرفتار نشوند و اینگونه موارد را به پلیس گزارش کنند.