ارومیه- ایرنا- عملیات بارگیری فرآورده‌های نفتی با ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۳۰ میلیون لیتر روز چهارشنبه با حضور مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در ارومیه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در این آیین گفت: انبار نفت جدید ارومیه از ظرفیت خوبی از نظر میزان ذخیره سازی و تجهیزات جدید برخوردار بوده و یکی از انبارهای نفت استراتژیک شمال غرب کشور محسوب می شود.

جعفر سالاری نسب افزود: میزان ظرفیت ذخیره سازی انبار نفت شهید سلیمانی ارومیه نزدیک به ۱۲۰ میلیون لیتر بوده و با ۳۶ سکوی بارگیری و تخلیه، برابر با استانداردهای روز فنی و مهندسی طراحی و ساخته شده است.

وی اضافه کرد: در مجموعه ای مانند انبار نفت جدید ارومیه که فعالیت‌های بی وقفه عملیاتی از اهم ویژگی های آن به شمار می رود، هدفی جز تأمین سوخت مورد نیاز منطقه دنبال نمی شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به موقعیت جغرافیایی انبار نفت جدید ارومیه اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیار زیاد آذربایجان غربی به عنوان کریدور تجاری شمال غرب کشور در راستای توسعه خدمات این شرکت به کار گیری می شود صود.

به گزارش ایرنا، انبار نفت شهید سلیمانی ارومیه بزرگترین انبار نفت شمال غرب کشور بوده و در زمینی به مساحت تقریبی ۵۰ هکتار احداث شده است.

در این انبار جدید، ۱۱ دستگاه مخزن سقف شناور که ۲ دستگاه آن هرکدام به ظرفیت ۱۱.۳۳ میلیون لیتر برای ذخیره بنزین، ۲ دستگاه آن هرکدام به ظرفیت ۲.۸ میلیون لیتر برای ذخیره بنزین سوپر، چهار مخزن هرکدام با ظرفیت ۱۱.۳۳ میلیون لیتر ذخیره نفت سفید و یک مخزن ۲۱.۷ میلیون لیتری است.

همچنین برای این انبار، ۲ دستگاه مخزن ۱۱.۳۳ میلیون لیتر برای ذخیره نفت گاز و ۲ مخزن آتش نشانی هرکدام به ظرفیت ۳.۵ میلیون لیتر پیش بینی شده است.

چهار مخزن نفت سفید نیز به صورت دو منظوره طراحی شده که می‌توان برای ذخیره سازی فرآورده های نفتی بنزین و نفت گاز استفاده کرد.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه یکی از مناطق ۳۷ گانه کشور شامل شهرهای ارومیه، اشنویه، سلماس، خوی، چالدران، قره ضیاء الدین، ماکو، شوط ، پلدشت و بازرگان با شعاع عملیاتی ۲۵۰ کیلومتر است که پنج ناحیه، سه انبار نفت، ۲ مرکز سوختگیری هواپیمایی دارد.