تهران - ایرنا - عضو کابینه جنگ ( کابینه کوچک) رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که این رژیم برای توافق با حماس بر سر آزادی اسیران دو طرف ، تصمیم سختی اتخاذ کرده است.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از رسانه های اسرائیل، « بنی گانتس» عضو کابینه جنگ این رژیم در کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو در عین حال گفت: دیروز تصمیم سرنوشت‌سازی گرفتیم و مطمئن هستم که این تصمیم درستی است.

وی افزود: ما متعهد هستیم که هر کار ممکن را برای بازگرداندن اسیران اسرائیلی به آغوش خانواده هایشان انجام دهیم و مصمم به ادامه جنگ و پیروزی در برابر حماس هستیم.

گانتس با بیان اینکه نظامیان ما در عمق نوار غزه و در تمام نقاط در حال نبرد هستند، افزود:‌ اتفاقی که برای غزه افتاد ممکن است برای بیروت نیز بیفتد و هرگونه حمله به ما بی پاسخ نخواهد ماند.

«یواو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیوینستی نیز در این کنفرانس خبری گفت: پایان این جنگ باید از طریق برچیده شدن حماس و بازگرداندن اسیران اسرائیلی باشد و همه طرف های اسرائیلی به آن متعهد هستند.

وی با بیان این ادعا کرد که متعهدیم حماس را به عنوان یک نهاد نظامی از بین ببریم و همه اسیران اسرائیلی را بازگردانیم، افزود: حماس فقط زبان زور را می‌فهمد و سرنوشت خود و غزه را پس از عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر تعیین کرده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: «عملیات نظامی ما کشنده است و ما در حال دستیابی به دو هدف «انهدام حماس» و « نزدیک شدن به توافق برای بازگرداندن اسیران»‌ هستیم.

وی ادعا کرد که توافق فعلی بسیار بهتر از آن چیزی است که یک هفته پیش به ما پیشنهاد شد و طرف مقابل تا پایان دسامبر و اوایل ژانویه اجازه بازگشت ساکنان شهرهای ما در چهار کیلومتری شمال نوار غزه را خواهند داد.

گالانت در پایان با گستاخی گفت: جنگی که ما به راه انداخته‌ایم تنها به اسرائیل مربوط نمی‌شود بلکه به کل جهان مربوط می‌شود.