به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی روز پنجشنبه در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان اصفهان اظهار کرد: : ۱۹ نهاد برون آموزش و پرورش رابطه مستقیم با سند تحول بنیادین دارند و در ساحتهای مختلف از دستگاهها و نهادهای مختلف بهصورت مستقیم و غیرمستقیم نقش آفرینند که باید در شورای آموزش و پرورش نواحی و مناطق مصوب و جایگاه آنها برای نقشآفرینی مشخص شود.
وی گفت: اجراییسازی سند تحول باید توسط دانشآموز و معلم و خانواده احساس شود و همه این گروهها دخیل در اجراییسازی آنها باشد و از پیشنهادهای سازنده دانشآموزان و معلمان و اولیا بهرهبرداری شود.
ابراهیمی تأکید کرد: هر شیوهنامه و برنامهای باید ذیل ساحتهای سند تحول معنا پیدا کند و مستند به سند باشد.
وی اضافه کرد: مدرسه نقطه نهایی سند تحول و هدف غایی سند و محل تلاقی دو عنصر اصلی یعنی معلم و دانشآموز است و برای همین باید به مدرسه با نگاه هدف در سند توجه شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: مدرسه عامل تحکیم هویت دانشآموزان بر اساس سند تحول است و باید تجلیبخش فرهنگ غنی جمهوری اسلامی ایران باشد.
وی یادآور شد: مسجد فرصتی برای تربیت است و باید از این ظرفیت نهایت بهره را برد و تحکیم ارتباط مدرسه و دانشآموز با مسجد باید در برنامه نواحی و مناطق قرار گیرد و برای برنامههای دینی و مذهبی باید در اولویت برنامههای تربیتی باشد و منابع لازم برای اجرای آنها پیشبینی شود.
ابراهیمی عنوان کرد: لازم است که دانشآموزان نخبه به حضور در دانشگاه فرهنگیان تشویق شوند چراکه این دانشگاه جایگاه نخبگان است و با حضور بهترینها بستر نخبهپروری در کشور هموارتر میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: سال گذشته ۱۴ جلسه نشست صمیمی با نو معلمان داشتیم چراکه موضوع نیروی انسانی برای ما هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی بسیار مهم است؛ وزارت آموزش و پرورش از این کار عظیم شکلگرفته در استان اصفهان استفاده کرده و وزیر آموز و پرورش نیز با نو معلمان دیدار و گفت و گو کرد، این برنامه را ادامه خواهیم داد چراکه اثر مطلوب آن را در استان اصفهان مشاهده کردهایم.
اکنون حدود یک میلیون دانشآموز در پنج هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی در استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند. که از این تعداد بالغ بر ۵۰۰ هزار دانشآموز مربوط به دوره ابتدایی هستند.