ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: بدون تردید بزرگترین عامل استیصال دشمن در برابر مقاومت، تاب‌آوری بینظیر مردم غزه در همه سطوح و صنوف است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر رحیمی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ساوه اظهار کرد: آنچه از تاب‌آوری مردم غزه مشاهده می‌کنیم یک "تاب آوری ترکیبی" برابر محاصره و فشار ترکیبی دشمن است.

وی افزود: مردم غزه اکنون در برابر بمباران و موشکباران هوایی، دریایی و زمینی در بدترین و بی‌رحمانه‌ترین شکل از جمله کم آبی و تشنگی، گرسنگی، آوارگی و بی‌خانمانی در سرمای هوا و بارندگی، کمبود دارو و از همه مهمتر داغ سنگین فقدان و شهادت عزیزانشان و جراحت و دردهای بی‌پایان مجروحانشان را تحمل کرده و صبورانه و مومنانه تاب آورده‌اند.

حجت‌الاسلام رحیمی یادآور شد: این روزها غزه فقط یک باریکه ۳۶۵ کیلومتر مربعی نیست، بلکه یک مدرسه، دانشگاه بزرگ و گسترده به پهنای همه جهان است و مدرسه‌ای که ساکنان آن از کوچک تا بزرگ درس انسانیت و صبر و شُکر و مقاومت در برابر ظلم را می‌دهند و در حال رقم زدن یک اتفاق بزرگ تمدنی هستند.

وی با بیان اینکه طوفان الاقصی حامل آموزه‌های عمیق فرهنگی و تمدنی است، افزود: اعتماد به وعده‌های الهی، وحدت و اتحاد،‌ تدبیر، اتکا به حمایت مردم و شکست محاسبات شیطانی از جمله درس‌هایی است که مردم غزه با این عملیات و مقاومت خود به جهانیان نشان می‌دهند.

امام جمعه ساوه گفت: مدرسه غزه در دوران کنونی و پس از طوفان الاقصی، کلاس‌هایی از راهبردها و واکنشهای نو و خلاقانه از ذهن‌های نورانی جوانان مومن فلسطینی و مقاومت منطقه را پیش روی جهانیان قرار داد.

وی اضافه کرد: مردم غزه نشان دادند همانگونه که جهان بدون صهیونیسم شدنی است، جهان بدون آمریکای ابرقدرت و سلطه گر شدنی است.

حجت الاسلام رحیمی گفت: طوفان الاقصی و دوران پس از آن در مدرسه غزه، نشان داد می‌توان با اندکی تلاش هوشمندانه روایت اول را از دست دشمن گرفت و او را در جنگ روایتها شکست داد.

امام جمعه ساوه با گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج به دستور امام راحل گفت: بسیج پدیده‌ای منحصر به فرد از تشکل و تجمیع نیروهای ایمانی از متن و بطن جامعه برای تحقق ارزش‌های الهی و استقرار اراده الهی در جامعه است.

وی افزود: امروزه هم ما با صدای بلند اعلام می‌کنیم راه نجات کشور بازگشت به حاکمیت و تفکر بسیجی که همان عدم وابستگی به غرب و شرق و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام رحیمی گفت: زیر بار ذلت نرفتن،‌ عشق و محبت و برادری و کار و تلاش و کوشش،‌ ایثار و شهادت و رشادت، آبادی زمین و زمینه، غیرت، عزت، نهضت سوادآموزی، نهضت محرومیت زدایی و اشتغال زایی، ایستادگی در برابر نفوذ دشمن و در برابر دشمن خشن و با صلابت بودن از دیگر تفکرهای بسیجی است که باید بیش از گذشته برای تحقق آن تلاش کرد.