گچساران- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهستان بابا کلان گچساران ظرفیت بخش شدن را داردو برای سرعت دهی و ارایه خدمات بیشتر روستای بی بی حکیمه (س) با مرکزیت بابا کلان به بخش تبدیل خواهد شد.

سید علی احمد زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رایزنی و مقدمات لازم در این زمینه با وزارت کشور انجام شده و این مهم به جد در دستور کارمدیریت اجرایی استان و حوزه معاونت سیاسی و امنیتی استانداری نیز قرار گرفته است.

وی همچنین یاداور شد: ۲ هزارو ۵۳۰ میلیارد ریال طرح در حوزه راهسازی در محور اصلی گچساران- باباکلان هم اکنون در دست اجراست.

وی با بیان اینکه روند اجرایی طرح های حوزه راهسازی در گچساران رضایت بخش است افزود: این طرح ها در قالب قطعه یک جاده گچساران باباکلان، بهسازی راه اصلی گچساران و جاده گچساران باباکلان در قالب قطعه ۲ در دست ساخت است.

احمد زاده عنوان کرد: بهسازی راه اصلی گچساران با قرارداد یکهزارو ۹۱۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۲۴ درصد و بطول ۳.۵ کیلومتر در دست ساخت است.

وی بیان کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ۲۰ تا ۸۷ درصد است که بطول ۲۰ کیلومتر در دست احداث است.

احمد زاده ابراز کرد: قطعه یک جاده گچساران باباکلان با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی و به طول ۱۰ کیلومتر در دست اجراست.

وی ابراز کرد: این طرح عمرانی با ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا و تاکنون ۲۱۰ میلیارد ریال از صورت وضعیت این طرح پرداخت شده است.

احمد زاده تصریح کرد: جاده گچساران باباکلان در قالب قطعه ۲ با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد و بیش از ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار در دست ساخت است و تاکنون ۲۶۰ میلیار ریال صورت وضعیت به این طرح پرداخت شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت سیزدهم به توسعه زیر ساخت های حوزه راه توجه ویژه ای داشته که و بدون شک برای ساخت این مهم از تمام امکانات موجود به شکل مطلوب استفاده خواهد شد.

احمد زاده بیان کرد: هم اکنون عملیات اجرایی جاده گچساران- گناوه ، میشان به خومه زار در استان بوشهر و فارس در حال ساخت است که با توجه به اینکه ای جاده درجه یک و کشوری می باشد پیگیری های انجام شده با استاندار بوشهر در صدد هستیم جاده بابا کلان را به این محور اتصال دهیم.

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح و تردد خودرو از محور بوشهر گچساران- چرام و پاتاوه علاوه بر کاهش طول مسیر برای رانندگان در خروج روستای باباکلان از بن بست نقش مهمی خواهد داشت.

احمد زاده تصریح کرد: در این بازدید مشکلات،عشایر گچساران در زمینه نفت، جاده روستایی و آب آشامیدنی عشایر مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای گازرسانی روستاهای بن پیر، کاکامبارک و بی بی حکیمه نیاز است .

احمد زاده ابراز کرد: مطالعات اولیه این طرح آماده و با توجه به سرانه بالا اجرای این پروژه هم اکنون در حال رایزنی های لازم در سطح کشور برای گازرسانی به این روستاها هستیم.

وی گفت: توسعه برق روستای بابا کلان و تکمیل طرح هادی باید اولویت مدیران مربوطه باشد.