تهران- ایرنا- وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه‌ای با اشاره به تماس تلفنی معاون این وزارتخانه با نماینده ویژه سازمان ملل در امور کودکان اعلام کرد: دو طرف خواستار آتش‌بس فوری و توقف کشتار در کودکان غزه توسط رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با ویرجینیا گامبا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان، بر اهمیت توقف جنگ در نوار غزه تاکید کردند.

این وزارتخانه اعلام کرد: آنها در مورد همکاری در زمینه جلوگیری از خشونت‌های گستره علیه کودکان در پی درگیری‌های مسلحانه در مناطق مختلف جهان از جمله نوار غزه تبادل نظر کردند.

در این بیانیه آمده است: دو طرف خواستار آتش‌بس فوری و توقف مجازات جمعی و غیرانسانی کودکان و سایر گروه‌های آسیب پذیر شدند.

دو نماینده روسیه و سازمان ملل در تماس تلفنی یاد شده به اجلاس غیر رسمی شورای امنیت سازمان ملل نیز اشاره کردند که از سوی هیات روسی در نیویورک مورخ ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) ترتیب داده شد. هدف این اجلاس رسیدگی به کوچ اجباری و بهره کشی غیرقانونی از کودکان اوکراینی و سایر اقلیت ها از اروپا است.

براساس اعلام وزارت بهداشت غزه، از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، تاکنون ۱۴ هزار و ۸۵۴ نفر از جمله ۶ هزار و ۱۵۰ کودک و ۴ هزار زن شهید شده اند.