ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش برف و باران از فردا، یکشنبه تا اواخر وقت روز دوشنبه استان را فرا می‌گیرد.

مهدی صابری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین نقشه های پیش یابی و با تداوم الگوی پایدار، امروز شاهد جوی آرام در استان همراه با مه و غبار صبحگاهی در نقاط مختلف بودیم.

وی با بیان اینکه از فردا /یکشنبه/ با عبور امواجی از تراز میانی جو و همچنین افزایش گرادیان خطوط فشاری در همه مناطق استان، وزش باد شدید به ویژه در نیمه جنوبی استان همراه با بارش های متناوب پیش بینی می شود، اضافه کرد: بارش برف و کولاک و کاهش دید در مناطق مرتفع و سردسیر هم دور از انتظار نیست.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: امروز و فردا شاهد افزایش نسبی دما خواهیم بود ولی از روز دوشنبه کاهش مجدد دماها برای استان پیش بینی می شود.

صابری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته، نقده با منفی چهار و ۱۹ درجه سانتی گراد، سردترین و در عین حال گرم ترین شهر آذربایجان غربی لقب گرفت ضمن اینکه دمای ارومیه /مرکز استان/ در این مدت بین منفی سه و مثبت ۱۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

به گزارش ایرنا دمای هوای آذربایجان‌غربی در هفته گذشته با کاهش هشت درجه‌ای مواجه بود که از روز پنجشنبه دوباره به صورت نسبی افزایش یافت؛ بارش باران و برف نیز در استان در هفته گذشته ثبت شد و اولین برف پاییزی در چالدران با ۱۵ سانتیمتر به ثبت رسید.