تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با باین اینکه احداث هر کیلومتر خط مترو بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه دارد، گفت: مدیریت شهری متعهد شده با چنین هزینه‌هایی خدمت رسانی به مردم متوقف نشود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد آخوندی روز شنبه در مراسم افتتاح ۱۱۰ طرح شهری در منطقه ۹ پایتخت، اظهار کرد: هزینه احداث خط مترو در سال‌های قبل بسیار کمتر بود البته بدنبال زیر سوال بردن مدیریت گذشته نیستیم.

وی در خصوص لزوم توجه به اتمام طرح‌های نیمه تمام حوزه مدیریت شهری ادامه داد: خوشحالیم که مجتمع چند منظوره کوثر نیز پس از ۱۳ سال تکمیل و از امروز مورد استفاده شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد.

آخوندی افزود: با توجه به شرایطی که در کشور است باید بهترین خدمت را به مردم ارائه کنیم و موضوع اطلاع رسانی از این خدمات نیز بسیار مهم و ضروری و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه شهرداری سازمانی است که باید خودش سرمایه خلق و به مردم خدمت رسانی کند، گفت: در این شرایط بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال در سال‌های گذشته از دولت طلبکار هستیم اما با آغاز دوره مدیریت جدید شورای شهر طرح رصد به منظور ارزیابی و شناسایی طرح‌های توسعه‌ای محلی را آغاز کرد.

عضو شورای شهر پایتخت یادآور شد: عملیات اجرایی بیش از یک هزار طرح توسعه محله‌ای در تهران شروع شده که حدود ۷۰ درصد این طرح‌ها تکمیل و اکنون مورد استفاده شهروندان قرار دارد.

وی اضافه کرد: این طرح‌های توسعه محله‌ای از مطالبات و خواسته‌های مردم است و افتتاح آنها، اثرش از یک طرح بزرگ مقیاس هم بیشتر است چرا که این طرح‌ها در محلات اجرا می‌شود البته تلاش داریم با رفع مشکلات در بخش بودجه، این طرح‌ها با سرعت بیشتری افتتاح شود.

آخوندی در خصوص طرح‌های بزرگ مقیاس نیز گفت: این طرح‌ها در دوران گذشته با تمامی محدودیت‌ها اجرا شده اما بدلایل مختلف برخی از این طرح‌ها نیمه کاره رها شده از جمله سه طرح بزرگراهی که نیاز به بودجه زیادی است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد: برای ادامه طرح بزرگراه یادگار امام (ره) که در منطقه ۹ قرار دارد امسال ۱۵ هزار میلیارد ریال تملک کرد تا راه ساخت این بزرگراه باز شود برای این منظور حدود ۱۲ سوله از سوی شهرداری تهران خریداری شد.

به گفته وی، فاز اول بزرگراه شهید بروجردی نیز افتتاح شد و فاز دوم این طرح نیز بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال تملک دارد که نیاز به برگزاری جلسات زیادی برای رسیدن به توافق است همچنین طرح بزرگراه شهید شوشتری نیز در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا، ۱۱۰ طرح شهری با اعتباری بیش از سه هزار میلیارد ریال در قالب هشتاد و سومین شنبه امید و افتخار با حضور مسوولان شهری پایتخت افتتاح و از امروز در اختیار شهروندان تهرانی قرار گرفت.