رشت - ایرنا - رئیس‌کل دادگستری گیلان گفت: شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی در محاکم استان تشکیل خواهد شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره‌کل دادگستری گیلان، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی روز شنبه در دومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در رشت اظهار کرد: قضات این شعب باید با نگاهی انقلابی و جهادی به این پرونده‌ها خارج از نوبت رسیدگی کنند.

وی با اشاره به اینکه اصلاحات خوبی در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام شده است، بیان کرد: در این اصلاحات نوآوری‌های مناسبی وجود دارد که باید به آن عمل شود.

وی اضافه کرد: یکی از این نوآوری‌ها در قانون انتخابات، تعیین تکالیفی برای دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است که مدت زمان انجام این وظایف نیز در قانون مشخص شده و برای تخطی از اجرای این وظایف، جرم انگاری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی ادامه داد: همچنین شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی در برابر اقدامات غیرقانونی برخی دستگاه‌ها باید قدرتمندانه، شجاعانه و موثر وارد شده و فرصت سوء‌استفاده دشمن را فراهم نکند.

رئیس شورای قضایی استان گیلان اضافه کرد: باید از اقداماتی که اعتماد مردم را کاهش می‌دهد، پرهیز شود و نامزدهای انتخاباتی به طور یکسان از امکانات تبلیغات استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر برخی دستگاه‌های دولتی یا غیر دولتی از انجام وظایف قانونی خود در راستای قانون انتخابات اجتناب کرده و موجبات نارضایتی مردم را فراهم کنند، در چارچوب قانونی با آنان برخورد می‌شود.

این مقام ارشد قضایی گیلان با بیان اهمیت و نقش مهم شورای پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی خاطرنشان کرد: باید جرائم و تخلفات در هر استان و منطقه شناسایی شود و بر اساس فراوانی و نوع جرائم، برنامه‌ریزی‌های مقتضی در آن استان انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی بر هماهنگی افراد دخیل در انتخابات تاکید کرد و گفت: گزارشات واصله باید تا پایان هفته به دبیرخانه شورای پیشگیری ارسال شود.

رئیس کل دادگستری استان گیلان افزود: پیشگیری و برخورد قاطع با تخلفات، زمینه ساز انتخاباتی پرشور و مردمی است و باید با تمام وجود برای برگزاری انتخاباتی پرشور و عادلانه تلاش کنیم.