قرچک - ایرنا - معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قرچک گفت: بازآفرینی بافت فرسوده، وظیفه‌ای است که در سایه تلاش دولت در ارائه تسهیلات ویژه، بخش خصوصی و دولتی نیز باید به آن اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید قیصرپناه روز شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: بافت فرسوده علاوه بر این که منظر نامناسبی را به شهر داده و خدمت رسانی را به مردم با مشکل مواجه می‌کند، در صورت بروز حوادث غیرمترقبه مانند زلزله، باعث افزایش تلفات انسانی و خسارات مالی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فضای شهری آرامش آفرین و زیبا و ایمن در برای حوادث غیرمترقبه، حق هر شهروند است و لازم است تا برای نوسازی بافت فرسوده، برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.

این مسئول توجه بیشتر مدیران به بافت های فرسوده و ناکارآمد را خواستار شد و افزود: بافت فرسوده مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی در پی دارد و به همین دلیل باید از همه توان بخش دولتی و خصوصی برای احیای این بافت ها استفاده کرد.

قیصرپناه تاکید کرد: ادارات و نهادهای مرتبط باید اطلاعات مناسب، دقیق و قابل استفاده محله های مختلف شهری را بر اساس نقشه های تهیه و دسته بندی شده جهت تهیه شناسنامه محلات ارائه کنند.

۱۳ معبر از محلات هدف بازآفرینی شهر قرچک آسفالت و بهسازی شد

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری قرچک نیز در این جلسه گفت: ۱۳ معبر محلات هدف بازآفرینی و ناکارآمد شهر قرچک با مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع بهسازی و آسفالت شد.

بهرام نمرودی افزود: طرح‌های بازآفرینی و ناکارآمد شهری باهدف توزیع عادلانه و توسعه استاندارد خدمات و سرانه‌های شهری در محلات هدف بازآفرینی و ناکارآمد شهر قرچک اجرا شد.

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین شهرداری قرچک و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، ۱۵۵ تن قیر دولتی برای ۱۳ معبر به طول هفت هزار و ۱۰۰ متر و با مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع از معابر بافت فرسوده و ناکارآمد شهر قرچک اختصاص یافت و طی آن خیابان‌های داودآباد، مهدیه ۳۸، معابر خبرنگار و کلیه معابر مربوطه بهسازی و آسفالت شد.

نمرودی خاطرنشان کرد:با شناسایی معابر جدید، نیاز ۴۸۰ تن قیر به ۳۴ معبر جدید به اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام‌شده که در صورت تائید و اختصاص قیر دولتی عملیات اجرایی آن معابر نیز انجام می‌شود.

شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار مترمربع در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

به گفته مسئولان قرچک، این شهرستان از ۸۰ هکتار بافت فرسوده شهری برخوردار است.