زنجان - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: بیش از ۷۰ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت فعال دارند که این میزان از میانگین کشوری بالاتر است.

محمد رضاخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای فعال ماهانه به کتابخانه مراجعه کرده و از خدمات کتابخانه ها استفاده می کنند.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام از متقاضیان برای عضویت رایگان در کتابخانه های استان طی هفته گذشته، خاطرنشان کرد: بازسازی کتابخانه های سهروردی و روزبه که از کتابخانه های مهم و پر مخاطب استان هستند در افزایش اعضای کتابخانه های استان تاثیر گذاشته است.

رضاخانی با بیان اینکه در زمان حاضر بیش از یک و نیم میلیون جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد، گفت: طی یک سال گذشته بالغ بر ۶۸۰ هزار نسخه کتاب از کتابخانه های عمومی استان به امانت گرفته شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه طی سال گذشته و امسال بیش از ۶۵ هزار نسخه کتاب توسط شهروندان به کتابخانه های عمومی استان اهدا شده است، گفت: در این مدت ۱۲ هزار و ۵۰۰ نسخه کتاب نیز از محل منابع استانی برای کتابخانه های عمومی استان خریداری شد.

استان زنجان ۱۰۲ کتابخانه عمومی دارد که ۳۴ باب آن در مناطق روستایی واقع شده است.