خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: بسیج با تفکر انقلابی و اقدامات جهادی الگویی برای مردم جهان شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد زیویار روز شنبه در همایش فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج کارکنان ادارات کل در سالن همایش استانداری لرستان اظهار کرد: بسیج ریشه در عاشورا دارد و بسیجیان باید با الگو برداری از افراد حاضر در واقعه کربلا در خط و پیرو امامشان همواره قدم بردارند.

وی افزود: بسیج مختص به یک قشر خاص نیست و تمامی اقشار بسیجی هستند و خوشبختانه چارچوب سرزمینی را پیموده و اکنون به جهانیان اثبات شده و دیگر به جمهوری اسلامی تعلق ندارد بلکه شامل بسیاری از کشورها شده است.

وی گفت: جهاد در راه خدا با گره زدن به مکتب دینی و رهبر انقلاب معنا پیدا می‌کند همچنین بسیج مدرسه عشق است و در داخل و خارج الگوسازی می‌کند.

وی ادامه داد: در بمب های چندتنی که برسر مردم غزه آوار می‌شود زن، زندگی و آزادی کجاست!؟ آنان به این شعار معتقد بودند اما آن را نادیده می‌گیرند و بدون توجه به این موضوع بیگناه را به خاک و خون کشیده اند.

استاندار لرستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بسیج مکتبی ترین و مردمی ترین نیروی مقاومت جهان است اظهار کرد: اقدامات جهادی بسیجیان در هر لباس و کسوت موجب پیشرفت های زیادی خواهد شد و این روحیه باید تقویت شود.

زیویار بیان کرد: بسیج انسجام، وحدت و حرکت است و فقط منحصر به جمهوری اسلامی و حتی جهان اسلام نیست، بلکه به تمام مستضعفین جهان تسری پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بسیج میعادگاه همه اقشار جامعه برای دفاع و صیانت از انقلاب اسلامی در مقابل هجمه‌ دشمنان است، تاکید کرد: بسیج محدود به یک قشر و جمع خاصی نیست؛ بلکه همه مردم را در برمی‌گیرد.

در تقویم ۲۹ آبان ماه تا پنجم آذرماه به نام هفته بسیج نامگذاری شده است.