قزوین - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قزوین گفت: استان در برخی از تولیدات غذایی مانند تخم مرغ، شیر و گوشت رتبه نخست کشور را دارد، اما داشتن این رتبه‌ها همواره به معنای توسعه پایدار نبوده و نیازمند تبیین رسانه‌ای است.

به گزارش ایرنا، سعید وکیلی روز یکشنبه در دیدار با رییس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین ضمن بیان این مطلب، تاکید کرد: قزوین در برخی از تولیدات رتبه نخست را دارد، اما باید بررسی شود که آیا این رتبه‌ها در مجموع به نفع استان است یا خیر، به عنوان مثال داشتن رتبه نخست در تولید شیر یک رشد و جهش چشمگیر را نشان می‌دهد، اما آیا برای یک استان کم آبی مثل قزوین داشتن این رتبه ضروری است؟

وی با بیان اینکه رسانه جزیی از فرآیند توسعه پایدار محسوب می‌شود، تصریح کرد: اصلی ترین رسالت رسانه‌ها این بوده که حقیقت موضوع و موارد را به سمع و نظر مردم برسانند و به نظرم در مسیر توسعه نقش تبیینی و ارشادی رسانه‌ها بی بدیل است.

وکیلی، یکی از اشکالات زیرمجموعه های دولت که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد را مباحث رسانه ای عنوان کرد و یادآور شد: طرح‌های بسیار خوبی در حوزه عمرانی انجام شده و حتی واحدهای تولیدی بسیاری از رکود خارج شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند که باید به جامعه اطلاع رسانی شوند.

این مسوول بر انتشار اخبار مثبت و امیدبخش در جامعه تاکید کرد و گفت: در شرایط شبیخون فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمن، نظام استکباری و تفکر سلطه در غرب با پمپاژ ناامیدی و اخبار منفی می‌خواهد ملت را از ظرفیت‌ و سرمایه‌های مادی و معنوی مایوس کند که رسانه‌ها در این میدان برای خنثی سازی اقدامات یاد شده نقش سنگینی برعهده دارند.

وکیلی با تاکید بر توسعه بودجه فرهنگی و اجتماعی استان، خاطرنشان کرد: توسعه و رشد فرهنگی نوجوانان و جوانان برای ما بسیار مهم است، مثلا در همین رقابت های لیگ برتر فوتبال به خوبی و روشنی نقش آفرینی تیم شمس آذر قزوین در نشاط اجتماعی جوانان این شهر کاملا مشهود و نمایان است و اتفاقا دولت هم اعتقاد دارد این قبیل کارها علاوه بر ایجاد شور و نشاط در بین جوانان و مردم، موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قزوین در ادامه به تخصیص ۱.۹ همت از اعتبارات مصوب سفر رییس جمهوری به استان قزوین اشاره کرد و گفت: با تزریق این اعتبارات به استان، طرح‌های معطل مانده بسیاری در حال تکمیل است که نمونه آن را می توان در پروژه هایی نظیر جاده قزوین - تنکابن و سدهای نهب و بالاخانلو جستجو کرد.

وکیلی تصریح کرد: اگر بتوانیم هرچه سریع تر سدهای نهب و بالاخانلو را تکمیل و به مرحله آبگیری برسانیم، روند فرونشست دشت قزوین کاهش یافته و مباحث احیا و پایدارسازی این دشت نیز به خوبی محقق خواهد شد.

تحقق فرامین رهبری در گرو همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی با رسانه است

رضا اسدی، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین نیز در ادامه این نشست بر همکاری مدیران و مسوولان استان قزوین در راستای تحقق منویات رهبری در حوزه اطلاع رسانی و تبیین دستاوردهای دولت تاکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در انعکاس اقدامات و عملکردهای مثبت تاکید دارند که تنها را تحقق آن تعامل و همکاری بیشتر مدیران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی با رسانه هاست.

وی اضافه کرد: امروز رسانه می‌تواند با قدرت تبیین و روشنگری به ابعاد و زوایای پنهان ظرفیت‌های مادی و زیرساختی و همچنین ابعاد معنوی سرمایه‌های انسانی دست پیدا کند تا راه را برای توسعه هرچه بیشتر و اقناع افکار عمومی هموارتر سازد.