یزد -ایرنا- مدیر کل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی کشور گفت: تجلیل از برترین‌های ورزشی باعث ایجاد انگیزه شده و موفقیت های بیشتر ورزشکاران را در بر خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، "آرش فرهادیان" شنبه شب در مراسم تجلیل از قهرمانان و افتخار آفرینان ورزشی استان یزد در بازی های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲ افزود: خوشبختانه از ۹ ورزشکار استان یزد که به این مسابقات اعزام شده اند ۵ مدال کسب شد که نشان از توانمندی ورزشی در این استان است.

وی ادامه داد: استان یزد به عنوان دومین استان کشور است که مراسم تجلیل از قهرمانان را پس از پایان این دوره از مسابقات برگزار می کند که نشان از اهتمام مهران فاطمی استاندار به ورزش است و قطعا با این روحیه و روندی که در یزد وجود دارد نوید بخش آینده بسیار روشنی برای ورزش حرفه ای خواهد بود.

مدیر کل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی کشور گفت: اقداماتی که در استان یزد انجام شده باعث خواهد شد ورزشکاران در مسابقات آسیایی پیش رو نیز افتخار آفرین شده و برای استان خود و کشور عزیزمان ایران مدال های بیشتری را کسب کنند .

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این مراسم گفت: این استان امسال ۹ ورزشکار ، مربی و داور در این دوره از مسابقات داشت و توانست ۵ مدال رنگارنگ را در بازی های آسیایی و پارا المپیکی آسیایی کسب کند.

زهیر حاجی حسینی ضمن تشکر از حمایت های استاندار یزد جهت حمایت از اعزام ورزشکاران استان افزود: چهارشنبه هفته گذشته خدمت مقام معظم رهبری و با همراهی ورزشکاران بودیم و ایشان فرمودند ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشد ، و لذا اکنون که دولت مردمی سیزدهم با شعار ایران قوی خدمت می کند باید در این مسیر حرکت کند .

وی ادامه داد: در عرصه بین المللی تنها عرصه ای که توسط دشمنان قابل کتمان نیست ،عرصه ورزش است و هنگامی که ورزشکار بر روی سکو قرار می گیرد ، باعث افتخار کشور است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: دشمنان همواره سعی کرده اند که توانایی و دست آوردهای علمی و ملی ما را کتمان و تحقیر کنند و تنها عرصه ورزش است که با حضور ورزشکار بر روی سکوی قهرمانی قابل کتمان نیست و بهترین راه برای مقابله با دشمنان داشتن قهرمانان در میادین ملی و بین المللی است .

دراین مراسم از قهرمانان استان یزد در بازی های آسیایی و پارا آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ تجلیل شد.