بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۲۷۳ هزار مورد آزمایش کلرسنجی و نمونه برداری از آب شرب استان در سالجاری از سوی بازرسان انجام شد.

رضا نعیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۲۱ هزار آزمایش کلرسنجی در مناطق شهری و ۲۵۲ هزار مورد نیز در روستاهای استان انجام شده است.

وی افزود: اکنون ۱۹ آزمایشگاه تخصصی آب و فاضلاب، سنجش سلامت و کیفیت آب در ۲۴ شهر و ۷۱۲ روستای زیرپوشش خراسان شمالی را به عهده دارد.

نعیمی با اشاره به اهمیت آزمایش ها برای اطمینان از سلامت آب آشامیدنی مردم، گفت: همچنین در سال جاری سه هزار و ۸۴۰ آزمون میکروبی کیفیت آب، ۲ هزار و ۲۶۰ آزمون فیزیکی و شیمیایی نیز در راستای سلامت آب آشامیدنی مردم انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نمونه‌برداری‌ها و آزمایش‌ها نیز به ‌تناوب و متناسب با میزان جمعیت زیر پوشش مخازن و منابع آب انجام می‌شود.

نعیمی یادآور شد: شهروندان در صورت مواجه با طعم و بوی بد آب در سطح شهر با شماره ۱۲۲ مرکز ارتباطات مردمی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تماس بگیرند و مشکل را گزارش دهند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمال شرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها زندگی می کنند.