اسلامشهر - ایرنا - همزمان با افتتاح دفتر مجمع خیران مدرسه ساز، جشن گلریزان برای جمع‌آوری کمک‌ و هدایای خیران برگزار و تعهدات قابل توجهی از سوی آنان برای اجرای طرح‌های جدید و همچنین تکمیل پروژهای نیمه‌کاره و تجهیز برخی از مدارس از جمله خرید وسایل، تجهیزات ورزشی و لوازم آزمایشگاهی پذیرفته و تعهد شد.

به گزارش ایرنا، دفتر مجمع خیران مدرسه ساز اسلامشهر که به همت خیر حاج حیدر حیدرپور در محوطه آموزش و پرورش این شهرستان ساخته شده با حضور فرماندار، رئیس مجمع خیرین و مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر روز یکشنبه افتتاح شد.

فرماندار اسلامشهر در این همایش با اشاره به وجود فرصت و ظرفیت های قابل توجه در حوزه های مختلف در شهرستان اظهار داشت: اگر بناست مشکلات در بخش های امنیتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کاهش دهیم، باید توجه به آموزش افزایش یابد، نقطه گرانیگاه شهرستان موضوع آموزش و پرورش و تربیت انسان‌ها است که موجب رفع بسیاری از موضوعات می‌شود.

حسین حبیبی با بیان اینکه هر عقل سلیمی می‌گوید توجه به آموزش و پرورش لازم و ضروری است، گفت: با توجه به جمعیت ۱۰۰ هزار نفری دانش‌آموزی در اسلامشهر فراهم سازی زیرساخت‌های آموزشی نیازمند همت والای خیران مدرسه ساز است و از شما درخواست داریم تمرکز و توجه بیشتری به امر مقدس مدرسه سازی در شهرستان داشته باشید.

وی با اشاره به کمبود معلم در مدارس خاطرنشان کرد: شهرستان اسلامشهر در کنار کمبود مدارس با کمبود معلم و دبیر نیز مواجه است، گرچه از ابتدای آغاز سال تحصیلی تدابیری اندیشیده شده و امیدواریم با کمک وزیر آموزش و پرورش این مسئله مهم نیز مرتفع شود.

شهرستان اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب پایتخت واقع شده است.