مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سرعت وزش تندباد در اشنویه با ورود امواج ناپایدار جوی به منطقه ۷۶ کیلومتر بر ساعت ثبت شد.

اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با نفوذ امواج ناپایدار جوی به منطقه از شب گذشته وزش تندباد در بسیاری از مناطق جنوب آذربایجان غربی شروع شده که بیشترین مقدار آن در اشنویه بود.

وی اضافه کرد: این امواج ناپایدار تا روز سه شنبه به فعالیت خود به صورت بارش باران و وزش تندباد ادامه می دهند که بارش ها در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت برف پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: همزمان با ورود این امواج بارشی دمای هوا بین چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می کند و برخی مناطق دمای صفر درجه را تجربه خواهند کرد.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد، گرمترین شهر و سلماس و ارومیه با حداقل دمای یک درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بودند؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۰ و ۱۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.