شیراز- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، با اشاره به قرار گرفتن در فصل سرما و احتمال وقوع بارش برف و باران در نقاط مختلف این استان گفت: به همین منظور هزار راهدار در قالب ۷۴ اکیپ راهداری به منظور مقابله با بحران‌های احتمالی و ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان مستقر شده اند.

علیرضا راستیار، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اینک ۸۲ راهدارخانه ثابت و سیار در نقاط مختلف استان آماده مقابله با هرگونه حادثه و بحران ناشی از وقوع سیل و خدمات رسانی سریع و مطلوب به هموطنان هستند.

وی ادامه داد: در این راهدارخانه‌ها امکانات و تجهیزات راهداری از جمله ۳۸۰ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین استقرار یافته و نمک و دیگر وسایل مورد نیاز پیش بینی شده است.

او اظهار کرد: لایروبی دهانه پل‌ها، بستر رودخانه‌ها و شانه‌سازی محل‌های تخریب شده نیز از دیگر اقداماتی است که به منظور جلوگیری از بروز هرگونه حادثه و وقوع بحران صورت گرفته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: همچنین هم اینک در ۵۴ گردنه و افزون بر ۶ هزار و ۳۸۰ کیلومتر محور برف‌گیر استان ۱۳۵ اکیپ و گشت راهداری به همراه ماشین آلات برف روب و سایر تجهیزات حضور دارند.

راستیار افزود: هموطنان قبل از انجام هر سفر از طریق سامانه ۱۴۱ در جریان آخرین وضعیت راههای کشور و استان قرار گیرند.

افزایش سرعت مجاز در کمربندی شیراز
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: بر اساس رای شورای ترافیک استان، حداکثر سرعت مجاز در کمربندی شیراز از ۷۰ کیلومتر به ۸۵ کیلومتر افزایش یافت.

راستیار افزود: این اقدام پس از بررسی کارشناسی سرعت طرح در این محور و میانگین سرعت تردد ۸۵ درصد خودروهای عبوری انجام شد.

او ادامه داد: در محور کمربندی شیراز با توجه به استقرار دوربین های کنترل سرعت، علاوه بر اعمال قانون برای تخلف سرعت لحظه‌ای، سرعت متوسط نیز بررسی و لحاظ خواهد شد.

وی، با اشاره به کاهش تصادفات رانندگی و تلفات فوتی و جرحی ناشی از آن در کمربندی شیراز گفت: فعالیت ۱۲ سامانه ثبت تخلف کمک زیادی به کاهش حوادث رانندگی در این محور کرده است.

۱۳۹ محور پرتردد فارس به سامانه ترددشمار مجهز است
مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای فارس همچنین در خصوص فعالیت سامانه‌های ترددشمار در محورهای این استان گفت: هم اینک ۱۳۹ محور پرتردد استان به سامانه ترددشمار مجهز است.

راستیار افزود: از این تعداد ۱۰ سامانه اخیرا در ۱۰ محور پرتردد استان شامل سورمق، داراب، ابرقو، زرین دشت، کوار، سه راهی سیاخ دارنگون، بندر شیرنو، چاه کبکان، فاریاب به عسلویه و بالعکس و با هدف مدیریت و کنترل ترافیک و برنامه ریزی لازم جهت ارتقای جاده های استان فعال شده است.