ساری- ایرنا - رییس مجمع بسیجیان مازندران برلزوم عملیاتی شدن سند راهبرد پنج ساله توسعه استان مبتنی بر بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب تاکید کرد و گفت: اکنون با همکاری دولت و مشارکت همه مجامع بسیج مازندران شاهد عملیاتی شدن این سند راهبردی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید صمد حسینی واسو کلایی روز یکشنبه در نشست خبری همکاری دولت در مشارکت با مجامع بسیج را ستودنی توصیف کرد و افزود: این سند که سال گذشته توسط مجمع بسیج مازندران تهیه و تدوین شد در قالب ۴۲عنوان و بر اساس مطالعه بیش از ۶ هزار سند بالا دستی و آمایش است.

وی با اظهار این که این سند بدون هزینه ای با حضور استادان بسیجی دانشگاه های مختلف استان تدوین شده است، ادامه داد:‌ تعامل با نهادهای تصمیم گیر برای اجرایی کردن مفاد این سند ضروری است.

وی با اشاره به این نکته که مجمع بسیجیان مازندران با بکار گیری و مشارکت نخبگان در گروهای فرهنگی و اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، زنان و خانواده، فناوری، محیط زیست و آموزش و تربیت فعالیت گسترده ای را برنامه ریزی کرده است، گفت: این مجمع امسال طرح‌های پژوهشی و ایده های توسعه ای استان مازندران را در قالب برگزاری ۲۰ کارگاه روش شناسی، طرح نویسی و پژوهشی اجرایی کرده است.

رییس مجمع بسیجیان مازندران تصریح کرد: این مجمع نظام مسایل استان را به صورت طرح‌های پژوهشی در هر شهرستان به مرحله‌ی اجرا گذاشته است، یعنی مشکلات را به لحاظ زمانی، مکان و موضوعی مورد کنکاش علمی قرار داده و راهکار ارایه کرده است.

حسینی واسو کلایی با بیان این که نظام پیشنهادات توسعه ای استان مازندران طبق آخرین روش علمی ارایه شده است، گفت: نمونه آن توجه به گروه اقتصاد زیر بنایی استان از جمله تولیدات محصولات کشاورزی مازندران، اهمیت آب بندان، یکپارچه سازی سامانه آبرسانی است.

وی به بررسی چالش های فرهنگی، تقویت مبانی اخلاقی و معنوی برای مقابله با عرفان کاذب در مازندران اشاره کرد و بیان داشت: مجمع بسیجیان مازندران علاوه بر کمک به کارکردهای سپاه با رویکرد دانشی و پژوهشی، اهداف عالیه دولت اسلامی را متناسب با محورهای گام دوم انقلاب اسلامی مورد نظر رهبر انقلاب دنبال می کند.

بابلسر میزبان همایش ملی نقش اقشار بسیج در جهاد تبیین

مسوول ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه کربلا مازندران از برگزاری همایش ملی نقش اقشار بسیج در جهاد تبیین هشتم آذرماه در پردیس دانشگا مازندران واقع در بابلسر خبر داد و گفت: این همایش با حضور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری برگزاری می شود.

شهرام نوری با بیان این که ۵۰مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، افزود: محورهای همایش جهاد تبیین بر اساس علم و پژوهش عدالت و مبارزه با فساد اقتصادی و عزت و سرافرازی نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان این که ۲۵ مقاله از سوی داوران این همایش پذیرفته شده است که سه مقاله در روز همایش ارایه می شود، بیان داشت :مجموعه مقالات پذیرفته شده نیز در قالب کتاب چاپ و منتشر خواهد شد.