گناباد-ایرنا- معاون سیاسی سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت:‌ جریان مقاومت اسلامی و حماس با تفکر و فرهنگ بسیجی، قاطعانه در برابر رژیم صهیونیستی ایستاد و این رژیم غاصب را در دستیابی به اهداف خود شکست داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین عباسیان روز یکشنبه در اجتماع بزرگ بسیجیان گناباد به مناسبت هفته بسیج افزود:‌ رژیم صهیونیستی با وجود داشتن تجهیزات نظامی و سرویس های جاسوسی به اصلاح پیشرفته و گنبد به اصطلاح آهنین دچار شکست اطلاعاتی و نظامی از ناحیه حماس و جریان مقاومت شد و هیمنه پوشالی این رژیم در هم شکست.

وی ادامه داد: گروه های مقاومت فلسطین با تفکر بسیجی ضربات مهلکی به رژیم اشغالگر قدس وارد کردند و در طوفان الاقصی و بخصوص زیر زمین های دارای ۵۰ متر مربع زیر زمین باعث رعب و وحشت به دل اسرائیلی ها انداخته است.

معاون سپاه امام رضا (ع)‌ استان خراسان رضوی اضافه کرد:‌ ترویج و فرهنگ سازی جهاد تبیین به عنوان یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب از وظایف مهم آحاد مختلف جامعه و از جمله بسیجیان است که باید از همه ظرفیتهای موجود در این زمینه بهره گرفت.

وی تصریح کرد:‌ در شرایطی که دشمنان با ترفندهای مختلف تلاش می کنند که مردم را برای حضور در عرصه های دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ناامید کنند،‌ باید با سرلوحه قرار دادن جهاد تبیین و بیان خدمات نظام جمهوری اسلامی در جامعه،‌ معاندان را ناامید کرد.

عباسیان اظهار داشت:‌ باید جهاد تبیین سرلوحه فعالیت بسیجیان قرار گیرد و با افزایش امید در مردم بستر نقش آفرینی آنان در صحنه را بیش از پیش افزایش داد.

وی گفت:‌ ۲۳۰ هزار شهید،‌ ۶۰۰ هزار جانباز ،‌۴۲ هزار و ۶۱۸ آزاده و تعداد زیادی مفقود الاثر که جان خود را برای دفاع از سرحدات میهن اسلامی فدا کردند و ریل گذاری انقلاب اسلامی را انجام دادند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد در این مراسم با اشاره به برگزاری ۱۶۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج در این شهرستان گفت: اجتماع بزرگ بسیجیان،‌ آیین بزرگداشت ولادت حضرت زینب (س) و تجلیل از پرستاران، اجتماع بزرگ بسیجیان و دیدار فرماندهان رده های بسیج با امام جمعه، کمک به خانواده های نیازمند و تحویل ۲۰ سری جهیزیه به زوجهای نیازمند از جمله این برنامه ها است.

سرهنگ پاسدار علی محبی افزود: برداشت گل زعفران از زمینهای کشاورزی مادران شهدا توسط بسیجیان، برگزار کلاس مشاوره اقتصاد مقاومتی، افتتاح پایگاه علمی خواهران بسیج، طرح نیم پلاک (پویش جمع آوری اسناد و آثار شهدای محلات)، اجتماع دختران حاج قاسم و تجلیل از برترین های قرآنی، برگزاری یادواره شهدا و عطر افشانی مزار شهدا ، ویزیت درمانی رایگان بسیجیان و یادواره خانگی بسیج در منازل از دیگر برنامه های اجرا شده به مناسبت هفته بسیج در گناباد است.

۲۹ آبان تا پنجم آذرماه به عنوان هفته بسیج در کشور نامگذاری شده است.

۶۰ درصد از جمعیت ۹۳ هزار نفری گناباد در قالب رده ها و پایگاههای مقاومت بسیج سازماندهی شده و فعالند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.