تهران – ایرنا – مشاور رسانه ای آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا) اعلام کرد وضعیت در غزه و شمال نوار غزه، کاملا شبیه مناطق زلزله زده در ترکیه و سوریه است و مناطق شمال نوار غزه و شهر غزه با بحران گرسنگی مواجه هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، "عدنان ابوحسنه" در این باره گفت: کمک های ارسالی از گذرگاه رفح برای غزه کافی نیست و باید گذرگاه کرم ابوسالم نیز برای ارسال سوخت و سایر کمک های بشردوستانه باز شود.

ابوحسنه تصریح کرد: روزانه به بیش ۱۲۰ تن سوخت برای راه اندازی مجدد بخش های خدماتی اصلی در غزه نیاز داریم.

مشاور رسانه ای آنروا گفت: سازوکار ورود کامیون های به گذرگاه رفح پیچیده است و فقط امکان ورود ۱۳۰ کامیون از این گذرگاه به غزه وجود دارد. این درحالی است که غزه به روزانه ۲۰۰ کامیون کمک برای مدت دو ماه متوالی نیاز دارد.

عدنان ابوحسنه تأکید کرد: گفتگوهای فشرده ای با رژیم صهیونیستی برای ورود سوخت و گاز پخت و پز به نوار غزه در جریان است و ورود مواد سوختی به مقدار فراوان و کافی، برای تأمین آب پاک برای اهالی نوار غزه، بسیار ضروری است.

مشاور رسانه ای آنروا خاطرنشان کرد: به دنبال انهدام شبکه فاضلاب، شاهد به راه افتادن آن در خیابان های نوار غزه هستیم که این امر منجر به آلودگی سواحل و انتشار بیماری ها می شود.

عدنان ابوحسنه با اشاره به انتشار بیماری های روده ای و پوستی در غزه چندین برابر حالت عادی درباره نفوذ فاضلاب به آب های زیرزمینی هشدار داد و گفت: این موضوع، غیر قابل اصلاح خواهد بود.

به گزارش ایرنا، بیش از هفت دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی و پایبند نبودن آن به معاهدات بین المللی و اصول انسانی نشان داد که چیزی جز مقاومت مسلحانه، پاسخ اشغالگری نیست.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

جنایات رژیم صهیونیستی واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و بسیاری از دولت ها و نهادهای بین المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند.

علیرغم فشار افکار عمومی جهان، بسیاری از دولت های غربی از جمله دولت های انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر حمایت همه جانبه و بی قیدوشرط از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کردند.

رژیم اشغالگر اواخر هفته گذشته، شکست در عملیات خود علیه مقاومت فلسطین را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) آغاز شد.