آستارا-ایرنا-فرمانده سپاه شهرستان آستارا گفت: مردم ایران اسلامی با حضور پورشور خود در مراسم و رویدادهای مهم نشان می دهند پای کار نظام ایستاده اند و این وظیفه ما را دوچندان می کند.

به گزارش ایرنا، بهزاد قنبری عصر روز یکشنبه در نشست خبری هفته بسیج در جمع خبرنگاران اظهارداشت: هفته بسیج امسال را با شعار بسیج؛ امید ملت ایران آغاز و از همه توان خود در جهت رفع محرومیت و ایجاد امید برای مستضعفین جامعه عمل کردیم و امیدواریم توانسته باشیم در این راستا قدمی هرچند ناچیز برداشته باشیم.

وی افزود: بسیج در راستای مقابله با استکبار جهانی در راس آن آمریکا اقدام عملی صورت می دهد و همچنین در خصوص تعلیم و تربیت قشرهای مختلف جامعه بخصوص جوانان و نوجوانان در چارچوب دستور العمل های ابلاغی عمل می کند و برای این جامعه هدف برنامه های مختلف فرهنگی، علمی و ورزشی دارد.

فرمانده سپاه شهرستان آستارا ادامه داد: در این هفته بیش از ۴۰۰ برنامه در همه پایگاه های شهرستان انجام دادیم که اعم از برنامه های فرهنگی، اجتماعی، پزشکی، علمی، ورزشی و امنیتی بودند که با توجه به گزارشات رسیده به همه اهداف خود رسیده ایم.

وی بیان کرد: یکی از وظایفی که ما برخود واجب می دانیم حمایت از محروومین جامعه است، از این رو تعداد ۱۰ واحد مسکونی را در شهرستان به کمک بسیج سازندگی و جهادگران در حال ساخت داریم که تعداد چهار واحد از آنها را تحویل و مابغی تا پایان سال تحویل خواهد شد؛ دیگر اقدام سپاه و بسیج حمایت از زنان سرپرست خانواده است که با اهدای خود اشتغالی به آنها مدد رساندیم که خود بتوانند در جهت کسب درآمد اقدام کنند.

قنبری تصریح کرد: دیگر اقدامات محرومیت زدایی سپاه و بسیج عملیات آبخیزداری با هزینه پنج میلیارد ریال هزینه شد و همچنین احداث راه روستایی به مسافت ۱۱ کیلومتر که از پروژه های ملی بوده که با کمک فرماندار و کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال احداث است.

وی خاطرنشان کرد: گروه های جهادی ما در قالب ۷۰ گروه در شهرستان همکاری و همیاری می کنند که نمونه بارز آن را در سیل شهریور ماه سال جاری شاهد بودیم که در همان جریان با همکاری سپاه و خیرین مبلغ ۴۰ میلیارد ریال اقلام و اسباب زندگی به همراه بسته های معیشتی به آسیب دیدگان اهدا شد.

فرمانده سپاه آستارا گفت: در خصوص تنش آبی و پروژه آب رسانی در شهرستان، قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اقدامات اساسی را انجام دادند و با پرداخت چهار میلیارد ریال وام در سال گذشته در راستای محرومیت زدایی اقدام کرده است و همچنین قرارگاه محرومیت زدایی به همراه گروه های جهادی ۱۹ روستا را آبرسانی کردند.

وی بیان داشت: در خصوص انسداد مرزی در محورهای صلب العبور در مسیری به طول پنچ کیلومتر در جهت امنیت مرزهای ایران اسلامی اقدام شده است و در جهت بالا بردن امنیت مرزها به کمک مرزبانی و پلیس از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد بود.

قنبری در خصوص کمک به ازدواج جوانان اشاره کرد و بیان کرد: در این راستا ۱۷ سری جهیزیه با افراد واجدین شرایط داده شده است که هر کدام از آنها هشتصد میلیون ریال ارزش دارد.

وی در خصوص ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: در این ایام بیش از ۴۰۰ برنامه خواهیم داشت و چهارصد بسته معیشتی به جامعه هدف اهدا خواهد شد.