زاهدان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم‌اکنون ۶۳ شرکت تعاونی مسکن و عمرانی کار ساخت یکهزار و ۹۲۸ واحد مسکونی را در قالب طرح نهضت ملی مسکن استان بر عهده دارند. گفت: نظارت‌ها بر عملکرد تعاونی‌های مسکن این استان به منظور بهبود کیفیت کار افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا خلیل احمد سلامی روز دوشنبه در نشست با مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فرایند نظارت بر عملکرد شرکت‌های تعاونی از جمله حوزه مسکن بصورت مستمر در طی سال انجام می‌شود، افزود: از ابتدای امسال تا امروز، ۴۲۸ مورد بازرسی از شرکت های تعاونی مسکن و عمرانی سطح استان انجام شده است.
وی ادامه داد: این نظارت ها شامل بازدید از دفاتر شرکت تعاونی و طرح‌های در دست ساخت، صورت‌های مالی، بروز بودن مجامع عمومی و دیگر شاخص ها می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در هر شرایطی باید از حق مردم صیانت شود، چون قانونی و اخلاقی نسبت به آنها وظیفه داریم و باید پاسخگوی عملکرد خود باشیم.
وی افزود: در تعامل با اداره‌کل راه و شهرسازی و نظام مهندسی، بصورت مستمر کار نظارت بر ساخت و کیفیت مصالح استفاده شده در واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن و همچنین الزامات قانونی دیگر نظیر شفاف بودن صورت های مالی و بروز بودن مجامع عمومی تعاونی ها رصد و پایش خواهد شد.
سلامی همچنین در این نشست با اشاره به تعهد ایجاد اشتغال اداره کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در سالجاری هم افزود: این تعهد به میزان ۷۴۹ نفر است که فعلا ۵۸۳ نفر ثبت سامانه رصد اشتغال شدند.
وی اظهار کرد: حوزه مسکن از ظرفیت‌های پرکشش اشتغال در سیستان و بلوچستان است که می‌تواند ثبت دقیق آمار افراد مشغول به‌کار در طرح های عمرانی راه و شهرسازی به تحقق کامل تعهد اشتغال استان منجر شود.