اراک - ایرنا - معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: اجرای عملیات آبخیزداری در ۳۵۰ هزار هکتار از زمین‌های حوزه آبخیز این استان هدفگذاری شد.

«رضا عظیمی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اجرای عملیات آبخیز در این زمین‌ها بر اساس امضای تفاهم‌نامه بین اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با قرارگاه امام حسن(ع) در مدت سه سال انجام می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات آبخیزداری شامل گابیون بندی، خشکه چین، بند خاکی، بند سنگ و ملات، پخش سیلاب، نهال‌کاری، بذرکاری، تراس بندی و بانکت بندی در این مدت در ۳۶ حوزه آبخیزداری در تمامی شهرستان‌های استان مرکزی اجرا می‌شود.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: عملیات آبخیزداری در طرح « آبخیز تا جالیز » در این مدت از بالا دست حوزه آبخیز تا بالا دست قنوات استان انجام می‌شود.

عظیمی گفت: پیش‌بینی شده با اجرای این طرح، ظرفیت مدیریت ذخیره و کنترل ۳۵ میلیون متر مکعب از روان‌آب‌های سطحی استان مرکزی در مدت سه سال به ظرفیت کنترل سیلاب و روان‌آب‌های سطحی این استان افزوده شود.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.