تهران- ایرنا- سرپرست حجاج ایرانی در سفر به اندونزی ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه و سفیر کشورمان در جاکارتا پیرامون راههای تقویت روابط دو جانبه در خصوص حج بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی پس از ورود به اندونزی (جاکارتا) با محمد بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران و حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی نماینده مقام معظم رهبری در کشور اندونزی پیرامون نقاط مشترک دو کشور و راهکاری های تقویت روابط دو جانبه در خصوص حج بحث و تبادل نظر کردند.

سرپرست حجاج ایرانی که برای دیدار با مسئولان و کارگزاران حج و شخصیت ها و اندیشمندان دینی و فرهنگی اندونزی وارد این کشور شده است، قصد دارد تا ساعاتی دیگر در و براساس برنامه زمانبندی در سه دانشگاه مهم این کشور سخنرانی کند.

دیدار با مسئولان و کارگزاران حج و شخصیت ها و اندیشمندان دینی و فرهنگی اندونزی که از دیگر برنامه های نواب است، سخنرانی ایشان با موضوع حج و اهمیت وحدت و همبستگی اسلامی در محافل مذهبی و موسسات اسلامی این کشور و دیدار با علما و شخصیت های اهل تسنن و تشییع در باره مسایل جهان اسلام و موضوع فلسطین و دفاع از مردم مظلوم غزه از دیگر موضوعات است.

در این دیدار پیرامون نقاط مشترک مسلمانان از نظر مسایل مذهبی، فرهنگی و غیره و راههای تقویق روابط دو جانبه میان سازمان ها و موسسات مختلف بحث و تبادل نظر شد.

اندونزی یک مجمع ‌الجزایر متشکل از ۳۳ استان، با جمعیت بیش از ۲۶۰ میلیون نفر، چهارمین کشور پرجمعیت دنیا است و بیش از ۸۶ درصد از مردم این کشور مسلمان هستند.