بجنورد-ایرنا- رییس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه خراسان شمالی گفت: شرکت های بیمه استان در مدت یکسال اخیر ۱۲ هزار میلیارد ریال درآمد داشته اند که از این میزان هشت هزار میلیارد ریال بابت خسارت به بیمه شدگان پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، یعقوب حاتمی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: براساس پیش بینی ها درآمد بیمه ای خراسان شمالی در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش داشت.

وی افزود: نسبت خسارت حق بیمه تولید شده به حق بیمه پرداختی در استان ۶۰ درصد است اما این شاخص در کشور ۵۰ درصد است.

حاتمی ادامه داد: دلیل شاخص بالای استان در حق بیمه تولیدی نسبت به حق بیمه پرداختی حوادث زیاد به ویژه تصادفات در جاده ها است.

رییس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه خراسان شمالی یادآور شد: سال گذشته ۱۴۹ پرونده فوتی در جاده بجنورد - جنگل گلستان تشکیل و یکهزار میلیارد ریال برای خسارت فوتی ها پرداخت شد.

وی ضریب نفوذ بیمه استان را ۲.۱۳ درصد عنوان کرد و گفت: میانگین کشوری آن ۱.۸۲ درصد است و خراسان شمالی در این شاخص رتبه 6 کشور را دارد.

حاتمی علت بالا بودن این شاخص در استان را نیز فعالیت بیشتر بیمه ای عنوان کرد و افزود: این شاخص در صنعت بیمه از نسبت حق بیمه تولیدی به تولید ناخالص داخلی محاسبه می شود.

صدور بیمه نامه های صنایع خراسان شمالی در تهران

رییس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه خراسان شمالی گفت: متاسفانه برخی از صنایع، واحدهای تولیدی و کارخانه های خراسان شمالی بیمه های خود را در تهران صادر می کنند که این امر باعث کاهش ضریب نفوذ بیمه ای استان می شود.

وی افزود: تمامی شرکت های بیمه ای در این خطه شعبه دارند و خدمات پس از صدور بیمه نامه در استان ارایه خواهد شد.

استان خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.