بندرعباس - ایرنا - اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش‌های مجلس امروز دوشنبه با حضور رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در هرمزگان گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، مشاور رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در این آیین، هدف از تشکیل و راه‌انداری این اندیشکده را تهیه بسته‌های سیاستی و معرفی ظرفیت‌های علمی و تخصصی در استان‌ها عنوان کرد.

موسی پورموسوی افزود: دبیرخانه این اندیشکده در دانشگاه هرمزگان تشکیل شده و سایر دانشگاه‌های استان نیز پیشتیبان طرح‌های ارائه شده هستند.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی این اندیشکده، نخبگان هرمزگانی می‌توانند در حوزه‌های ملی و محلی، طرح‌ها و نظرات خود را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه می‌دهند.

مشاور رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نخبگان استان نیز در حوزه‌های حسابداری، حقوق عمومی، بهداشت و درمان، اکولوژی و محیط زیست دریایی، توسعه ساحل، اقتصاد، مدیریت کسب و کار و فرهنگی و رسانه در اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری فعالیت می‌کنند.

اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری استان هرمزگان دارای ۱۱ عضو است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در راستای تحقق عملی و کارآمد رویکردهای تحولی مجلس شورای اسلامی، اصلاح نظام حکمرانی مبتنی بر چهار اصل کارآمدسازی، شفاف‌سازی، هوشمندسازی و مردمی‌سازی اداره امور کشور پایه‌ریزی شد و به‌منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و تجربه تمامی صاحبنظران، اندیشمندان و محققان کشور برای مسئله‌شناسی، معرفی و مدل سازی‌های عملیاتی و پیشران در فرآیندهای تصمیم‌سازی، قانونگذاری و نظارت مبتنی بر رعایت اولویت‌های حکمرانی نو و مردمی‌سازی امور مختلف، طرح ایجاد اندیشکده‌های حکمرانی در سطح استان‌ها و کلانشهرها تصویب و اقدام شده است.

این شبکه متشکل از نخبگان، دانشگاهیان و خبرگان اجرایی واجد شرایط هر استان به عنوان بازوی مشورتی و کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است که با مدیریت غیر متمرکز و استقرار در مراکز استانی، بر اساس دستورالعمل ابلاغی، اهداف مدنظر را محقق می‌کنند.