بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: امسال ۲ نقطه پرتصادف در محورهای بزرگراهی و اصلی استان ایمن سازی شد که در این زمینه ۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

محمد مشتری روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال عملیات اجرایی ۲ نقطه پرتصادف نیروگاه شیروان و تقاطع امیرآباد در شهرستان جاجرم انجام شد.

وی افزود: اکنون ایمن سازی سه نقطه پرتصادف و حادثه خیز جاده ای استان شامل پمپ بنزین فلاح، تقاطع اتیمز و واریانت شهرآباد به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال با پیشرفت بیش از ۵۰ درصد در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین عملیات اجرایی ۱۶ نقطه پرتصادف در محدوده های بدرانلو، باباامان، مملجه، خانلق، مایوان، نجف آباد و جعفرآباد با بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

وی بیان کرد: برای ارتقای ایمنی در جاده ها، عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی در راستای ارتقای ایمنی و کاهش حوادث جاده ای در محورهای مواصلاتی استان به طول ۴۰ کیلومتر اجرا شده است.

مشتری خاطرنشان کرد: اکنون ۱۶ نقطه پرتصادف در جاده های استان وجود دارد که برای رفع کامل این نقاط بیش از یکهزار میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد و طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳.۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه ۱۳ استان های کشور قرار گرفته است.

طول راه های شریانی استان ۶۳۷ کیلومتر است که ۱.۸ از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.