همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: تقویت شعائر، مناسک، مجالس اهل بیت (ع) و توسعه فرهنگ اربعین موجب زمین گیر شدن دشمن در جنگ فرهنگی و شناختی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز سه شنبه در همایش بصیرتی خادمان و امنیت سازان اربعین حسینی و زمینه سازان ظهور افزود: اگر نتوانیم از این ابزار برای زمین گیر کردن دشمن استفاده کنیم، دشمن با تجهیزات و ابزار رسانه ای که در اختیار دارد علیه ما اقدام می کند.

وی بیان کرد: هم اینک در میدان سخت مبارزه و هجمه های دشمن هستیم و تنها راهکار پیروزی در این جنگ اراده ها، جنگ شناختی و ترکیبی، توسعه مجالس عزا و شادی منسوب به اهل بیت (ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: این استان در زمینه اربعین سنگ تمام گذاشت و حرکت زیبایی شکل گرفت که نشان دهنده تعهد و ارادت مردم به امام حسین (ع) است.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: کارهای اربعین محصول هماهنگی مردم و مسئولان بود و فراجا در راس خدمت رسانی ها قرار داشت.

فرمانده انتظامی استان همدان نیز با بیان اینکه حماسه عاشورا ماندگار است اظهار کرد: شهادت امام حسین(ع) موجب احیای دین جدش پیامبر اکرم (ص) شد.

سردار سرتیپ دوم ستاد سلمان امیری افزود: مظلومیت امام حسین(ع) در کنار صلابت او و یارانش در تقابل و ایستادگی در برابر کفر، صداقت و توحیدی در صحرای کربلا تلالو داشت.

وی ادامه داد: شکست جبهه دشمن، توجه به وعده الهی، شناخت سنت های الهی از برجستگی های قیام عاشورا است.

فرمانده انتظامی استان همدان یادآوری کرد: جبهه مقابل امام حسین (ع) در صحرای کربلا، دشمنی کینه توز با قساوت قلب بالا، افرادی جاهل، ظالم با قلبی تاریک، افرادی دنیا دوست و دنیا پرستی بود.

سردار امیری افزود: صحرای کربلا نمایشی از تقابل دین و کفر، عقل و جهل، نور و ظلمت بود و یزیدیان همچنان هستند، کسانی که در برابر نظام مقدس ایستادند.

وی با بیان اینکه تشخیص جبهه حق و باطل کار پیچیده نیست اظهار کرد: عاشورا منحصر به فرد و تکرار نشدنی است و در جهان صحنه ای به مثابه عاشورا، صلابت یاران امام حسین (ع) و قساوت یزیدیان نخواهد بود.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: اربعین امسال ۲۲ میلیون تردد از جاده های این استان صورت گرفت و ۶۰ درصد زائران کربلا از مسیرهای این استان عزیمت کردند.

سردار امیری بیان کرد: ۱۵۰ موکب برای خدمات رسانی زائران اربعین حسینی در استان همدان راه اندازی شد و هزاران خادم و مسئول، با برنامه ریزی منسجم، یک دل، صمیمی و ارادتمند به عاشورا و امام حسین(ع) به زائران خدمات ارایه کردند.

وی اضافه کرد: با تلاش موکب داران و تیم های پلیس، ایمنی سفر برای زائران فراهم و آمار سوانح نسبت به اربعین سال گذشته کاهش یافت.

مسئول ستاد مردمی اربعین حسینی استان همدان نیز گفت: کار ستار مردمی با هشت موکب شروع شد اما هم اینک به ۱۵۰ موکب در مسیر رفت و برگشت رسیده است.

سید رضا حسینی افزود: ۶ میلیون زائر در مسیر رفت و برگشت از مسیرهای رفت و برگشت از جاده های همدان تردد می کنند که حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد زائران را شامل می شود.

وی بیان کرد: سه هزار میلیارد ریال هزینه شده است که مردم با نذورات و پای کار آمدن، این خدمت رسانی بزرگ را انجام دادند.

مسئول ستاد مردمی اربعین حسینی استان همدان گفت: همدان به عنوان استان معین در زمینه اربعین انتخاب شده و به دیگر استان ها نیز خدمات ارائه می دهند که خواستاریم همدان از استان معین بودن خارج شود.

حسینی بیان کرد: این ستاد مردمی تنها در اربعین فعال نبوده بلکه در زلزله کرمانشاه و سیل لرستان اول موکب داران همدان وارد این استان ها شده و غذای گرم در اختیار مردم آسیب دیده قرار دادند در چابهار ۱۵۰ منزل توسط ستاد مردمی احداث شد.