شهرری - ایرنا - مدیرکل عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری تهران از نارضایتی شهروندان پایتخت از نحوه ارائه خدمات در بیمارستان‌های خصوصی خبرداد و گفت: به زودی میزهای ارتباط مردمی در بیمارستان‌های شهر و استان تهران مستقر خواهد شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری تهران، اسدالله تقی زاده روز سه شنبه در همایش بازرسی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های کارشناسی سامانه سامد در استان تهران میزان نارضایتی شهروندان استان از نحوه ارائه خدمت مراکز درمانی اعم از دولتی و خصوصی در رتبه چهارم مسائل قرار دارد.

وی ادامه داد: با رویکرد مردمی دولت سیزدهم و استقرار مستمر میزهای خدمت در مصلی‌های نماز جمعه و دستگاه‌های اجرایی به زودی شاهد استقرار میز ارتباط مردمی در محل بیمارستان های شهر و استان تهران خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری تهران خاطرنشان کرد: اساسا کارکرد و خروجی میز خدمت با میز ارتباط مردمی متفاوت است و این در حالی است که طبق تفاهم نامه نهاد ریاست جمهوری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می بایست میز ارتباط مردمی در واحدهای بیمارستانی مستقر می‌شدند که متاسفانه تاکنون صورت نگرفته است.

تقی‌زاده هدف از استقرار میز ارتباط مردمی در بیمارستان ها را تسریع در رفع مشکلات درمانی شهروندان استان دانست و افزود: امسال بیش از ۴۳ هزار تماس تلفنی شهروندان با سامانه سامد در خصوص مشکلاتی بود که با بخش بهداشت و درمان داشتند و این عدد زمانی برجسته تر می شود که چهار برابر بیشتر از میانگین کشوری است و این یعنی مردم استان تهران در حوزه بهداشت و درمان مطالبات جدی دارند.

این مسئول با اشاره به به عزم جدی دولت در بخش سلامت با اشاره به تکمیل طرح های بیمارستانی نیمه تمام و راه اندازی آن در شهرستان‌های استان همچون بیمارستان های شهریار و اسلامشهر و تهران، اهتمام و اقدام دولت را موثر در کاهش نیازهای مردم در این بخش عنوان کرد.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری تهران ادامه داد: وقتی شهروندان به بیمارستان‌ها مراجعه می کنند و علاوه بر تألمات ناشی از بیماری باید مشکلات مربوط به برخی بروکراسی ها و ناهماهنگی های بین بخش که عمدتا زمانبر هم هستند را باید تحمل کنند که علاوه بر تحمیل زیان های روحی ومادی بعضا در برخی موارد جبران ناپذیر است و اینجا فلسفه وجودی میز ارتباط مردمی بیشتر معنا پیدا می کند.

وی همچنین با اشاره به احیای مجدد واحدهای مددکاری در بیمارستان های شهر و استان تهران گفت: در سال های گذشته واحدهای مددکاری در مراکز درمانی نقشی بی‌بدیل در رفع مشکلات مردم داشتند اما متاسفانه به مرور این واحدها تضعیف و کارکرد اصلی خود را از دست داده اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مجموعه اداره کل بازرسی استانداری تهران این اراده وجود دارد که در کمترین زمان ممکن دستگاه های متولی و عضو واحدهای مددکاری بیمارستان ها را که عمدتا شامل نمایندگان ادارات بهزیستی، بیمه ها، بنیادهای حمایتی، خیرین، سمن ها و سایر دستگاه ها هستند را دور یک میز برای همراهی در رفع مشکلات درمانی شهروندان گردهم آوریم .

تقی زاده در ادامه با اشاره به اینکه در تماس های تلفنی عمده نارضایتی شهروندان تهرانی از تخلفات بیمارستان های خصوصی است، تاکید کرد: متاسفانه با همه تلاش ها در مقابله با پدیده زیرمیزی در بیمارستان ها با استناد به گزارش های مردمی شاهد بروز این پدیده در بیمارستان های بخش خصوصی هستیم و در این ارتباط لازم است متولیان نظارتی در وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی اقدامات عملیاتی و سیستمی مقابله با آن را در مراکز درمانی و بیمارستان ها پیاده سازی کنند.