اهواز - ایرنا - مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: ورود ابزارهای فرهنگی در ورزش یک نیاز ضروری است تا از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین علی احدی روز سه‌شنبه در نشست با نواب رییس هیات‌های ورزشی خوزستان و مربیان باشگاه های اهواز، اظهارکرد: ورزش، یکی از مصادیق کارهای فرهنگی بوده و از این طریق می‌توان فرهنگ را به جامعه منتقل کرد.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه در ورزش همه پایبند قانون باشیم افزود: امروزه ورزش با اقتصاد و سیاست آمیخته شده و از آن به عنوان یک صنعت بزرگ اقتصادی و آوردگاه بزرگ سیاسی یاد می‌کنند.

احدی عنوان کرد: هیات‌های ورزشی باید به گونه‌ای عمل کنند تا جوان ورزشکار دچار حواشی مرتبط با مباحث سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و رفتاری نشود.

وی ورزش را یکی از راهبردهای کاهش آسیب های اجتماعی دانست و گفت: اگر یک مربی ورزشی به این مسائل آشنا نباشد، آن ورزشکار کم سن و سال حتی ممکن است به سمت آسیب‌های اجتماعی گرایش پیدا کند.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در پایان بیان کرد: ورزش کشور باید در مسیری حرکت کند که از تمام رفتارهای ضد فرهنگی دور باشد و فرزندان ما بتوانند به صورت حرفه ای به امر ورزش بپردازند؛ هر چند در این خصوص اقدامات مفیدی توسط هیات‌ها و باشگاه‌های ورزشی انجام شده است.

گفتنی است بیش از ۲۳۰ هزار ورزشکار به صورت حرفه ای در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند.