لندن – ایرنا – سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا با نادیده گرفتن حق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خود و در تداوم فضاسازی‌ها علیه عملیات دلاورانه مقاومت فلسطین ادعا کرد که حماس جایی در آینده و افق سیاسی غزه ندارد.

به گزارش ایرنا، پیتر استانو روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بروکسل گفت: برای اتحادیه اروپا مهم این است که درباره بازسازی، برقراری ثبات و افزودن غزه به راه حل دو دولت رایزنی شود.

وی مدعی شد: یکی از اصلی‌ترین مولفه ها این است که حماس جایی در افق سیاسی غزه ندارد و این منطقه باید از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین مدیریت شود که تمایل و آمادگی خود را در این زمینه نشان داده‌اند.

این مقام اروپایی با بیان اینکه جامعه بین‌الملل درباره مدیریت غزه از سوی مقام‌های رام‌الله اتفاق نظر دارد افزود که زمان و شرایط آن در حال بررسی است.

استانو عنوان کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین، ایدئولوژی بهتری نسبت به حماس در غزه ارائه خواهد داد که بر راه حل دولت تاکید دارد.

وی مدعی شد: «به همین خاطر است که اتحادیه اروپا و بخش عمده جامعه جهانی در تلاش هستند تا ایده دو دولت را احیا و به مردم فلسطین ارائه کنند».

سخنگوی اتحادیه اروپا در حالی این اظهارات را مطرح کرد که بر اساس نظرسنجی صورت گرفته حمایت فلسطینان از حماس در پی عملیات طوفان الاقصی طی هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

گزارش‌ها حاکیست که این عملیات موجی از خوشحالی را در کل جهان اسلام و به ویژه در مناطق فلسطینی نشین از جمله قدس اشغالی و کرانه باختری به وجود آورده است.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفت اکتبر (۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

جنایات رژیم صهیونیستی واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و بسیاری از دولت ها و نهادهای بین المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند.

رژیم اشغالگر اواخر هفته گذشته، شکست در عملیات خود علیه مقاومت فلسطین را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد. آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) آغاز و سپس ۲ روز دیگر تمدید شد.